|
کدخبر: 61225

رئیس اتحادیه طلا و جواهر به گسترش‌نیوز پاسخ می‌دهد:

نوسان‌های انس جهانی چه اثری بر بازار طلا داخلی دارد؟

محمدولی گفت: عوامل خارجی نیز به سهم خود می‌تواند نرخ طلا و سکه را متاثر کند اما میزان این اثرگذاری جای بحث دارد.

گسترش نیوز:‌ نرخ طلا افزایش یافته چون ارز چین کاهش یافته است. پکن به تلافی افزایش اخیر عوارض توسط ترامپ، به تازگی اجازه داده ارزش یوان به پایین‌ترین حد از ۲۰۰۸ تا حالا برسد. یک یوآن ضعیف تر باعث می‌شود صادرات چین در امریکا ارزانتر باشد و هزینه عوارض اضافی را جبران می‌کند. همچنین صادرات امریکا را در چین گران تر می‌کند. چین واردات محصولات غذایی از امریکا را متوقف کرد. این خبر برای ترامپی که حامی کشاورزان امریکاست خبر خوبی نیست.

mohamadmohamadvali5.jpg

نرخ طلا افزایش یافت چون هیچ کس نمی‌داند چه اتفاقی برای دلار امریکا می‌افتد. هفته گذشته لری کودلو، مشاور ارشد اقتصادی ترامپ و پادشاه دلار گفت که با دخالت در بازارهای ارز، ارزش دلار را پایین می‌آورد. یک دلیل دیگر افزایش نرخ طلا پایین آمدن سود اوراق بهادار دولتی اروپا است.

محمد محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش در رابطه با جهت‌گیری‌های بازار داخلی و خارجی طلا، اظهار کرد: نرخ طلا نیز متاثر از مجادله‌های مابین امریکا و چین می‌شود.

محمدولی ادامه داد: در چند هفته قبل بحث بهره پولی امریکا اثر مستقیمی بر انس جهانی داشته است.

وی بیان کرد: عوامل خارجی نیز به سهم خود می‌تواند نرخ طلا و سکه را متاثر کند اما به واسطه مدیریت و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بازار ارز موجب کنترل و کاهش تاثیر خارجی شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تشریح کرد: در واقع بازار ارز یکی از فاکتورهایست که بیشترین نفوذ را در نرخ طلا دارد. بنابراین با مدیریت بازار آن می‌توان شرایط مساعدی برای بازار طلا فراهم کرد.

محمدولی ابراز کرد: ثبات بازار ارز می‌تواند تاثیر عوامل خارجی را به حداقل برساند و بالعکس با نبود آینده‌ای پایدار و تزلزل در نرخ آن باعث تقویت تاثیر عوامل خارجی و دیگر فاکتورها خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها