|
کدخبر: 60550

مدیر واحد خسارت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در گفت‌وگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

۱۲۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده‌ایم

محمدخواه گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک طی ۱۰ سال فعالیت گذشته خود به طور حدودی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.

گسترش نیوز: فرهاد محمدخواه مدیر واحد خسارت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در گفت‌وگو با پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد جزییات جبران صدمات مربوط به این صندوق، اظهار کرد: برای صدور ضمانت‌نامه طرح‌ها بررسی و اعتبارسنجی می‌شوند و پس از تأیید کارشناسان مربوطه تسهیلات موردنیاز واحد مولد صادر می‌شود.

محمدخواه ادامه داد:‌ در برخی از مواقع بانک‌ها، واحد‌ تولیدی را به این صندوق معرفی می‌کنند که این تعداد از مخاطبان نیز پس از اعتبارسنجی ضمانت‌نامه مربوطه را صادر می‌کنند.

مدیر واحد خسارت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اضافه کرد: البته این موسسه پس از صدور ضمانت‌نامه، گروه متخصصی را برای نظارت و بازدید به واحد تولیدی اعزام می‌کند تا از روال تولید و سودآور بودن آن اطمینان حاصل شود.

وی در خصوص چگونگی کاهش ریسک خسارات این موسسه، بیان کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ارتباط مستقیمی با شرکت‌های بیمه‌ای ندارند اما یکی از پیش‌نیازهای صدور ضمانت‌نامه داشتن بیمه‌نامه است. درواقع این صندوق برای کنترل ریسک‌های احتمال خود از واحدهای متقاضی تعهدنامه و همچنین گواهی بیمه فاکتور‌های همچون ماشین‌آلات و... را طلب می‌کند.

محمدخواه در مورد خسارات ببار آمده صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، تشریح کرد: در مورد طرح‌های که باعث نوکول ضمانت‌نامه می‌شود و به‌بیان‌دیگر واحد تولیدی توان پرداخت اقساط بانک را ندارد این صندوق واسطه‌گری می‌کند.

مدیر واحد خسارت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ابراز کرد: پس از ریسک نوکل، بانک از صندوق ضمانت تعهد و قرارداد منعقدشده را می‌طلبد که در این مواقع با لحاظ مهلتی حدود ۳۰ الی ۶۰ روزه سعی دریافتن چالش مطالبه معوق و حل و رفع مشکل به وجود آمده خواهد داشت.

وی گفت: در این مواقع، کارشناس‌های این موسسه به طبع حمایت از تولید بازدیدی از این واحدها خواهند داشت و با ارزیابی و عارضه‌یابی، جلسه مشترکی را با ذی‌نفع می‌گذارند تا مشکلات واحد تولیدی حل بشود و در صورت امکان این معوقات امحاء و یا به‌منظور بازسازی و جبران خسارات گذشته سرمایه دیگری به واحد تولیدی پرداخت شود.

مدیر واحد خسارت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک توضیح داد: پس از تشکیل کمیته تخصصی و تفحص معوقات به وجود آمده مطالبه بانک پرداخت می‌شود. صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک طی ۱۰ سال فعالیت گذشته خود به طور حدودی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: عوامل مختلفی باعث ایجاد بدهی واحدهای تولیدی و یا به ثمر نرسیدن تلاش‌های آنها می‌شود که این صندوق به‌منظور حمایت از آنها حاضر به همکاری و رفع مشکلات مربوط می‌شود. تاکنون بیشترین خسارت پرداختی را به بانک صنعت، معدن و تجارت داشته‌ایم.

محمدخواه خاتمه داد: در طول ۱۰ سال گذشته عواملی همچون به تولید نرسیدن طرح‌های تصویبی در ایجاد معوقات و بدهی مؤثر بوده است اما در سال ۹۷ که بیش از ۲۰ درصد از کل خسارات پرداختی را داشته‌ایم، مشکلاتی مربوط به تسهیلات در گردش ایجاد باعث به وجود آمدن بیشترین خسارت‌ها شده‌ است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها