|
کدخبر: 59880

مدیرعامل بانک مسکن:

سقف‌های قبلی وام‌های مسکن کماکان باقی است

مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که کارت اعتباری مصالح ساختمانی تا شهریور امسال راه‌اندازی می‌شود، گفت: برای افزایش سقف تسهیلات مسکن، شورای پول و اعتبار هیچ مصوبه‌ای نداشته و سقف‌های قبلی وام‌های مسکن کماکان باقی است.

گسترش‌نیوز : ابوالقاسم رحیمی‌انارکی درباره مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف تسهیلات مسکن با بیان "پیشنهادهای بانک‌مسکن به بانک‌مرکزی همچنان به قوت خود باقی است، اظهار کرد: افزایش سقف تقسیط سهم‌الشرکه در شورای پول و اعتبار تصویب شد.

وی با اشاره به این‌که شورای پول و اعتبار ارقام سقف تسهیلات ساخت را ۱۶۰ و ۲۵۰میلیون تومان اعلام کرده است، افزود: شورای پول واعتبار برای افزایش سقف تسهیلات مسکن، هیچ مصوبه‌ای نداشته و سقف‌های قبلی وام‌های مسکن کماکان باقی است.

وی با بیان این‌که کارهای نهایی کارت تعهدی مصالح ساختمانی در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد که تا پایان شهریور امسال مقدمات راه‌اندازی این کارت فراهم شود.

مدیرعامل بانک مسکن اظهار کرد: در ارائه کارت تعهدی مصالح ساختمانی، چندین عنصر نقش اصلی دارند که هم شامل انبوه‌ساز یا تولیدکننده مصالح و بنکدار عمده‌فروش مصالح ساختمانی است و هم شامل محصولاتی مانند آهن، میلگرد و سیمان می‌شود که در ساخت‌و‌ساز مصرف بالایی دارند.

رحیمی‌انارکی با بیان اینکه افرادی که در صنعت ساخت‌و‌ساز حرفه‌ای و واجد شرایط دریافت کارت باشند و در عین حال صلاحیت آنها تأیید شده باشد، وارد چرخه خواهند شد، گفت: درحال‌حاضر، در حال شناسایی افراد تأثیرگذار در این صنعت هستیم و سازندگان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و دیگر فعالان صنعت ساختمان که از کارکرد بالایی برخوردار باشند، مشمول دریافت کارت اعتباری مصالح ساختمانی هستند.

به گفته وی، دریافت‌کنندگان این مصالح، محصولات خریداری شده را در یک چرخه کسب و کار، از تولیدکننده تا مصرف‌کننده به شکل اعتباری در اختیار افراد حاضر در این چرخه قرار می‌دهند و به ترتیب ۲۵ تا ۳۵ درصد تخفیف در نرخ تمام‌شده ساختمان به مصرف‌کننده و خریدار نهایی منتقل خواهد شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها