|
کدخبر: 59003

کارشناس بازار ارز در گفت‌وگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

نرخ ارز افزایشی خواهد شد؟

رادپور گفت: دولت مدتی است که توانسته نرخ ارز را با حداقل نوسان و در کانال مشخصی حفظ کند اما گمانه‌زنی های بسیاری درمورد ادامه دار شدن این مسیر و یا افزایش و کاهش آن مطرح می‌شود.

گسترش نیوز: میثم رادپور اقتصاددان و کارشناس بازار ارز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز اظهار کرد: نقدینگی اصلی‌ترین عامل اقتصادی پایه افزایش نرخ دلار و دیگر بازار‌های مربوطه است که به نظر می‌رسد در چند ماه گذشته نفوذ این عامل کاهش پیداکرده است چراکه سقف نقدینگی مدنظر به علت ثبات قیمت‌های اخیر دچار تغییراتی شده است.

رادپور بیان کرد: با توجه به سیاست‌های اخیر دولت و تحلیل نمودار رفتاری نرخ ارز پیش‌بینی می‌شود که نرخ دلار در کوتاه‌مدت افزایشی نخواهد داشت.

کارشناس بازار ارز مطرح کرد: با کاهش نرخ دلار مطالباتی همچون کاهش نرخ اجناس ایجاد می‌شود اما در این برهه زمانی چنین روالی را نمی‌توان انتظار نمی‌رود و متناسب با نرخ کاهشی بازار نرخ کالا‌ها کاهشی نخواهد بود

وی توضیح داد: به‌محض کاهش نرخ دلار فشار تقاضا و واردات افزایش پیدا می‌کند و فشار این رفتار هیجانی در تمام مقاطع مانع از ادامه‌دار شدن روال کاهشی نرخ ارز شده است.

رادپور تصریح کرد: دولت نیز برنامه قاطعی برای پایین آمدن نرخ دلار ندارد و سیاست‌های فعلی برای یک مقطع مشخصی می‌تواند نرخ ارز را کنترل کند.

کارشناس بازار ارز ابراز کرد: بنابراین اگر از دیدگاه کوتاه‌مدت صرف‌نظر کنیم این روال کاهشی ادامه نخواهد داشت و درنهایت با شرایط فعلی بتوان نرخ ارز را نزدیک به نوسان چند ماه گذشته نگه داشت.

ارسال نظر