|
کدخبر: 58372

دلار وارد کانال ۱۱ هزار تومان شد

ریزش ادامه دار نرخ دلار در بازار ارز موجب شده تا مردم نسبت به فروش ارزهای خانگی اقدام کنند؛ با افزایش عرضه در بازار، نرخ دلار بار دیگر وارد کانال ۱۱ هزار تومان شد.

گسترش‌نیوز : قیمت دلار در روزهای اخیر با کاهش چشم گیری همراه شده و از ساعتی قبل وارد کانال ۱۱ هزار تومان شده است.

ریزش قیمت‌ها موجب افزایش میزان فروشنده‌ در بازار شده است؛ جمع زیادی از مردمی که به دارندگان دلارهای خانگی شهرت دارند، امروز وارد بازار شده و نسبت به فروش ارزهای خانگی اقدام کرده‌اند.

اقدامات انجام گرفته از سوی بانک مرکزی در ماه‌های گذشته توانسته با تأثیر‌گذاری سریع در کنار استفاده از سایر ابزارهای بازارساز، سهم فعالیت‌های سوداگرانه در بازار و التهابات قیمتی را بسیار کمرنگ کند.

البته نباید از تأثیر افزایش نظارت بر فعالیت صرافی‌ها و رصد دلالان در بازار ارز که موجب خروج تقاضای سفته بازی از این بازار و برقراری ثبات نسبی شده، غافل شد.

یکی از دیگر عوامل تأثیر‌گذار در بازار ارز که موجب ادامه روند ریزشی نرخ دلار شده است، کاهش فاصله قیمتی بین بازار آزاد و بازار نیمایی در آستانه راه‌اندازی بازار متشکل ارزی است.

پیش از آغاز سال ۹۸، فاصله این دو نرخ بالای ۴۰ درصد بود، ولی با ثبات نسبی دلار در بازار آزاد و افزایش نرخ این ارز در سامانه نیما شکاف آنها به حدود ۱۰ درصد رسیده است.

منبع: اکوناپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها