|
کدخبر: 57987

تاثیر تحریم‌ها بر تبادل ارز و خدمات بانکی

معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی با بیان اینکه فعالان اقتصادی بانک مرکزی را به چشم یک متهم نگاه نکنند گفت: بعد از تحریم‌ها و تشدید آنها مقداری عملیات، خدمات بانکی و تبادل ارز دچار اختلال شد.

گسترش‌نیوز : سید امیرحسین طیبی فرد ظهر امروز در مجمع نمایندگان استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه بعد از تحریم‌ها و تشدید آنها مقداری عملیات، خدمات بانکی و تبادل ارز دچار اختلال شد اظهارکرد: بعد از این اینکه تلاطم و التهاب برای تعیین نرخ ارز به وجود آمد، مصوبه‌ای از سوی سران سه قوه صادر شد که صادر‌کنندگان را مکلف کرد که ارز حاصل از صادرات خود را به بازار عرضه کنند و برای مدیریت بازار لازم است که آحاد جامعه و تمام کسانی که در فعالیت‌های اقتصادی مشارکت دارند، حضور پیدا کنند و با کمک به بانک مرکزی کاری صورت گیرد که بشود بازار را مدیریت و نرخ ارز را کنترل کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی گفت: خوشبختانه در این هشت ماه اخیر نرخ ارز به خوبی کنترل شده و ثباتی که در بازار به وجود آمده سبب می‌شود که فعالان اقتصادی بتوانند برای فعالیت‌های بازرگانی و اقتصادی خود برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند که می‌طلبد برای اصلاح امور بقیه نیز مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فرمانده و سربازان جنگ اقتصادی فعالان این بخش هستند تصریح کرد: کسی که فرمانده جنگ اقتصادی قطعاً اطلاع دارد که جنگی واقع شده و حتما می‌داند که تحریم‌هایی وجود دارد ولی توقعاتی وجود دارد که این بار سنگینی را بانک مرکزی باید به تنهایی به دوش بکشد.

طیبی فرد با بیان اینکه درخواستمان از فعالان اقتصادی این است که به چشم یک متهم به بانک مرکزی نگاه نکنند تصریح کرد: بانک مرکزی سیاست‌گذار است ولی عملاً به خاطر شرایط خاص اقتصادی و سیاسی کشور درگیر کار اجرایی شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی اضافه کرد: اینکه بیان می‌شود صنعت نمی‌تواند هزینه سیاست را بپردازد و اگر بانکداری را هم یک صنعت و یک شاخه از آن بدانیم ما هم به تنهایی نمی‌توانیم و ما هم در واقع هزینه سیاست را پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: این جنگ اقتصادی نیاز به وحدت و همکاری همه در کشور دارد و نمی‌شود بانک مرکزی را مأمور و مکلف دانست و بقیه هیچ مسئولیتی نداشته باشند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها