|
کدخبر: 55034

گفت‌و‌گوی گسترش‌نیوز با کارشناس بیمه:

تحریم‌ها مشکلی در بیمه‌های اتکایی ایجاد نمی‌کند

نوحی معتقداست: بیمه‌های اتکایی از سال ۸۹ و با آغاز تحریم‌ها با مشکلاتی رو به رو شد که با تدابیر اخذ شده درحال‌حاضر با دشواری مواجه نیست.

گسترش نیوز: مینا صدیق نوحی، کارشناس بیمه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز اظهار کرد: در حال حاضر اگرچه صنعت بیمه با چالش‌هایی مواجه بوده اما این مشکلات حل شدنی بودهاست. در واقع این مشکلات به‌تازگی بروز داده‌ نشده، چراکه سال‌هاست که کشور با پدیده تحریم روبه‌رو شده است.

صدیق نوحی ادامه داد: حتی در زمان توافق‌های برجام، تحریم‌ها به‌طور کامل برداشته نشده بود و در حقیقت ماجرا کشورمان از سال ۸۹ تاکنون با تحریم‌های اروپا و آمریکا روبه‌رو بوده است.

عضو هیات عامل و معاون بیمه‌های اتکایی اسبق بیمه مرکزی اضافه کرد: صنعت بیمه پس از روبه‌رویی با این مشکل، راهکارهای نوین و هوشمندانه‌ای برای رفع مشکلات مربوط به شرکت‌های بیمه پیش گرفت. درواقع از زمانی که تحریم‌ها آغاز شد، شرکت‌های بیمه نتوانستند با شرکت‌های خارجی ارتباط زیادی برقرار و همکاری کنند

وی بیان کرد: در تمام این سال‌ها شرکت‌های خارجی وجود داشتند که حاضر به همکاری با صنعتگران بیمه ایران شدند. تعدادی زیادی از شرکت اتکایی که با اروپا تعامل چندانی ندارند و خواهان ایجاد همکاری مؤثر با کشورمان هستند.

این فرد آگاه تأکید کرد: البته بحث‌های مربوط به ظرفیت این شرکت‌ها تا چه میزان بوده و آیا ظرفیت آنها کفاف نیاز بازار بیمه ما را می‌دهد یا خبر موضوعی تخصصی محسوب می‌شود که نیازمند بررسی‌های دقیق‌تری است.

صدیق نوحی مطرح کرد: باوجود ارتباط مؤثر با برخی از شرکت‌های خارجی ابهامی در اینکه آیا می‌توان به آنها تکیه کرد و ریسک‌های خود را به آنها واگذار کنیم، وجود دارد

عضو هیات عامل و معاون بیمه‌های اتکایی اسبق بیمه مرکزی تشریح کرد: به‌طور مشخص، صنعت بیمه نمی‌تواند تمام ریسک‌های لازمه را به خارج از کشور واگذار کند. بنابراین باید تدابیری برای حل این مسئله پیش بگیرد.

وی افزود: خوشبختانه بیمه مرکزی و دیگر مراکز مربوط در راستای حل این مشکلات راهکار و تدابیری را پیش‌گرفته‌اند که به عبور کشور از این تنگناها کمک زیادی کرده است.

این فرد آگاه با اشاره به اینکه بیمه‌های اتکایی باید بتوانند پذیرش خوبی از ریسک‌ها داشته باشند، مطرح کرد: ظرفیت یک شرکت بیمه اتکایی به سرمایه و ذخایر موجود آن بستگی دارد چراکه این‌گونه بیمه‌ها با افزایش دارایی می‌توانند پوشش بهتر و با پشتوانه‌ای داشته باشند.

ارسال نظر