|
کدخبر: 49524

مدیرعامل سبدگردان ارزش‌آفرینان در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز:

فاینکس فرصتی برای عرضه جهانی ابزار‌های مالی اسلامی

مدیرعامل سبدگردان ارزش‌آفرینان گفت: انبوه پژوهش‌های انجام گرفته درباره ابزارهای مالی اسلامی نشان می‌دهد که کشور در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن در مجامع بین‌المللی دارد.

گسترش‌نیوز: محمد صفری مدیرعامل شرکت سبدگردان ارزش‌آفرینان در مورد اهمیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فاینکس (iranfinex) اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاهایی می‌تواند خوراک خوبی به مخاطبان خود ارائه کند. در واقع این فضا دستاورد و خدمات بازار سرمایه را برای بازدیدکنندگان عام و خاص به نمایش می‌گذارد.

arzeshafarin1.jpg

صفری در ادامه تصریح کرد: به‌بیان‌دیگر برگزاری سالانه نمایشگاه فاینکس سبب معرفی خدمات و نوآوری‌ها واحد‌های مختلف در عرصه بازار مالی می‌شود درنتیجه این امر می‌تواند حاصل پژوهش‌ها و دستاوردهای مجموعه‌های پیش‌رو و مرجع را با دیگر بخش‌های این بازار به اشتراک بگذارد.

این نمایشگاه علاوه بر فراهم‌سازی مکانی برای بازاریابی و بازرگانی فعالان این حوزه، فرصت مناسبی برای آشنایی افراد جامعه با بازار مالی و تقویت فرهنگ‌ مشارکت موثر به وجود آورده است.

مدیرعامل سبدگردان ارزش‌آفرینان مطرح کرد: مشارکت‌کنندگان امکان آشنایی با پلتفرم‌های تخصصی و همچنین مشاوره رایگان با کارشناسان حوزه‌های گوناگون را دارند که این موضوع را می‌توان یکی از مزیت‌های نمایشگاه مذکور برای علاقه‌مندان این حوزه دانست.

وی با اشاره به حضور فین‌تک‌ها در این نمایشگاه تشریح کرد: فین‌تک‌های خارجی (فناوری مالی) برای تمامی فعالان اقتصادی اعم از سرمایه‌گذاران، سرمایه‌پذیران و.. دارای جذابیت اقتصادی است از‌این‌رو حضور آنها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند منتهی به ارتباطی موثر و سازنده بین کشور‌ها شود.

صفری اضافه کرد: مجموعه‌های خارجی با حضور در این نمایشگاه می‌توانند نیاز‌های متقاضیان خدمات خود را بهتر درک و دریافت کنند. واحد‌های اقتصادی داخلی هم به‌واسطه حضور همتایان خارجی خود امکان ارزیابی صحیح و تحلیل دقیق‌تری از فعالیت خود پیدا می‌کنند.

مدیرعامل سبدگردان ارزش‌آفرینان افزود: وقتی مدیران و تحلیل‌گران هر مجموعه با سازوکارهای خارجی آشنا و تعامل لازم را داشته باشند می‌توانند هدف‌گذاری‌های والاتر و پیشرفته‌تری برای سازمان خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: ماه‌های پس از برجام عده‌ای از منتقدان این توافقنامه انتظار شکوفایی چشم‌گیر و خلق اتفاق‌های خارق‌العاده‌ای داشتند درصورتی‌که چنین نتیجه‌ای در هر بحث پایه‌ای نیازمند صرف زمان و بسترسازی گسترده‌ است؛ بنابراین با وجود نشست‌های B۲B و ارتباط‌های بین‌المللی در این نمایشگاه نمی‌توان انتظار ورود سرمایه‌های خارجی را داشت.

وی در ادامه افزود: البته نمایشگاه بین‌المللی فاینکس دوازدهمین دوره خود را برگزار می‌کند و برای بخش زیادی از فعالان بازار مالی داخلی و خارجی دارای وجه شناخته‌شده‌ای است و با مدیریتی بهینه می‌توان بهترین بهره را از ارتباطات و سرمایه‌های موجود گرفت.

مدیرعامل سبدگردان ارزش‌آفرینان ابراز کرد: اگر سطح انتظار خود را از این نمایشگاه در حد تعامل دوسویه نهادهای داخلی و خارجی تعریف کنیم، آن را آغازکننده و مسیر خوبی برای ارتقاء سطح توانمندی‌ها و ارائه خدمات می‌نامم.

وی با تاکید بر تاثیر ارتباط‌های بین‌المللی در اقتصاد بیان کرد: اقتصاد همواره تحت تاثیر سیاست است و متاسفانه کشور در شرایط تحریمی به سر می‌برد که این موضوع به‌خودی‌خود باعث ایجاد ترس و تردید سرمایه‌گذاران و حضور فعالان خارجی در کشور می‌شود.

صفری لازم به ذکر است: البته کشور تمام توان خود را برای ایجاد مراوده‌ای منطقی کرده است و این رویداد می‌تواند زمینه‌سازی برای موفقیت روزافزون کشور در آینده باشد.

مدیرعامل سبدگردان ارزش‌آفرینان در پاسخ این سوال که آیا ایران قادر به انتقال و استفاده اقتصادی از دستاوردهای خود در دیگر کشورهاست؟! پاسخ داد: کشور بنا‌بر پژوهش‌های بسیاری که بر مباحثی همچون ابزار‌های مالی اسلامی پژوهش داشته است در مجامع بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد و با تبلیغات صحیح می‌تواند حضوری جدی در دیگر مجامع داشته باشد.

وی تصریح کرد: در مقابل نکات قوت ابزار‌های مالی کشور، نقاط ضعفی در حوزه‌هایی همانند اوراق مشتقه، صکوک، سلف و غیره در مقابل غربی‌هاست که با مشارکت و استفاده از تجربه آنها می‌توان به بهبود کارکرد و ساختار مجموعه‌های مالی و سرمایه‌ای پرداخت.

صفری خاتمه داد: گفتنی است آژانس‌های بین‌المللی رتبه اعتباری کشور‌های مختلف را در هر حوزه مشخصی بررسی می‌کنند که به‌واسطه آن مخاطبان و نیازسنجی‌ها به‌خوبی شناسایی می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها