|
کدخبر: 49414

مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن:

نمایشگاه فاینکس شاه‌کلید اجرای سیاست هدایت سرمایه است/ هم‌افزایی سه ضلع اصلی بازار مالی

مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن گفت: تمرکز سه ضلع مالی( بانک، بیمه، بورس) در نمایشگاه فاینکس می‌تواند منجر به پیش‌برد سیاستگذاری هدایت سرمایه‌های آزاد و بانکی به دیگر بازار‌ها همچون بورس و بیمه تسریع و ممکن‌کند.

گسترش‌نیوز: محمدمهدی بحرالعلوم در گفت‌وگو با خبرنگار بایگاه خبری گسترس نیوز درمورد ویژگی‌های منحصر به‌فرد نمایشگاه فاینکس و نقش آن در اقتصاد کشور اظهار کرد: تمام درگاه‌های مالی به‌طور متمرکز در نمایشگاه فاینکس وجود دارد که این امر موجب افزایش نفوذ ابزار‌های مالی و کارکرد آنها در بخش‌های مختلف جامعه می‌شود.

bahrololoomi.jpg

بحرالعلوم ادامه داد: نمایشگاه فاینکس ویترین تمام عیاری برای معرفی خدمات نوین و کارکرد‌های بازار‌های مالی است که در غالب نشست‌های B۲B، کارگاه‌های تخصصی، آموزش‌های مردمی و غیره می‌تواند کمک شایانی به سرمایه‌گذاران و سایر شرکت‌کنندگان کند.

مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن افزود: در واقع نمایشگاه مذکور بزرگترین رویداد مالی سالانه کشور است که به واسطه حضور بازیگران مطرح بازارها و وجه بین‌المللی آن توانسته نقش پل ارتباطی مناسبی را بین سه ضلع مالی ( بانک، بیمه، بورس) ایجاد کند.

نمایشگاه فاینکس با توجه به شرایط فعلی کشور توانسته به گسترش ارتباط بخش‌های مختلف اقتصادی کشور منجر شود و این یکپارچگی شرایط مناسبی را برای ازدیاد هم‌افزایی و ارتقاء بازده بازار‌های مالی فراهم کند.

وی با اشاره به کارکرد این نمایشگاه در خصوص تقویت بخش‌های مولد جامعه، بیان کرد: فعالیت و خواستگاه اصلی شرکت‌های تامین سرمایه فراهم‌آوری نیاز مالی متقاضیان است از‌این‌رو چنین مجموعه‎هایی می‌توانند به‌خوبی نیاز بخش‌های مولد جامعه را رفع کند و در واقع این شرکت‌ها با توجه به شرایط هر بنگاه به مشاوره و طراحی بسته هایی متناسب می‌پردازند.

بحرالعلوم تشریح کرد: تامین مالی برای ادامه و پیش‌برد اهداف هر بخش اقتصادی به قدری حائز اهمیت است که دولت هم به واسطه انتشار اوراق منفعت، صکوک، سلف و غیره برای تامین مالی و تحقق اهداف خود استفاده می‌کند.

مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن ادامه داد: شرکت‌های مستقر در این نمایشگاه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و معرفی و مشاوره خدمات نوین گام موثری در چگونگی استفاده از هر ابزار را برمی‌دارند.

وی معتقد‌است: بانک‌ها سابقه دیرینه‌ای در تامین مالی واحد‌های تخصصی دارند و با توجه به ظرفیتی که شبکه بانکی کشور داراست می‌تواند نقش بازوی کمکی را داشته باشد. البته با توجه به تمرکز سه ضلع مالی در این نمایشگاه هدف و سیاستگذاری هدایت سرمایه به دیگر بازار‌ها همچون بورس و بیمه تسریع و ممکن می‌شود.

بحرالعلوم تشریح کرد: بانک‌ها محدودیتی در رفع نیاز مالی بعضی از بخش‌های اقتصادی دارند که حضور صندوق‌های سرمایه خطر پذیر این خلاء را رفع می‌کند چراکه این صندوق‌ها حاضر به پذیرش ریسک و برطرف‌سازی نیاز‌های مالی کسب و کار‌های نو پا و تامین مالی ایده‌های اقتصادی هستند.

وی در بخش دیگری ابراز کرد: آحاد مردم که تخصصی در استفاده از ابزار‌های مالی ندارند می‌توانند با مراجعه به این نمایشگاه، آشنایی مختصری کسب و بستر مناسبی را برای سرمایه‌گذاری مازاد دارایی خود بیابند.

مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن در خاتمه سخنان خود در این گفت‌وگو یادآور شد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری امکان اینکه فرد بدون دخالت زیادی به خرید و فروش بورسی و یا دیگر زمینه‌ها روی بیاورد، بتواند دارایی خود را عرضه و از سود مناسبی بهره‌مند شود بنابراین این نمایشگاه با توجه به کاربرد وسیع آن برای بخش‌های مختلف کشور از جمله بازیگران مطرح بازار‌های مالی، واحد‌های تولیدی و اقشار مختلف مردم مفید واقع شود.

ارسال نظر