|
کدخبر: 49134

امضای تفاهم همکاری اتاق اصفهان با بانک صنعت و معدن

تفاهمنامه همکاری اتاق بازرگانی اصفهان و بانک صنعت و معدن ایران با تاکید بر افزایش ٥ برابری سقف اعتبارات بانک صنعت و معدن استان اصفهان با حضور مدیرعامل این بانک در اتاق بازرگانی اصفهان به امضا رسید.

گسترش‌نیوز: مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در حاشیه این تفاهمنامه گفت: افزایش مولفه‌های تولیدیکی از چالش‌های تولیدکنندگان در شرایط کنونی است و بانک‌ها با افزایش سقف تسهیلات می‌توانند در سال رونق تولید به تولیدکنندگان کمک کنند.

وی افزایش ٥ برابری حد اعتباری بانک صنعت و معدن استان اصفهان را گام موثری برای حل مسائل مالی فعالان اقتصادی برشمرد و گفت: نرخ ارز طی یک سال افزایش چمشگیری داشته و واحدهای تولیدی برای تامین مواد اولیه به منابع مالی بیشتر از گذشته نیاز دارند.

گلشیرازی تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان پارلمان بخش خصوصی از حمایت بانک صنعت و معدن در گشایش ال سی پروژه قطار پرسرعت اصفهان -تهران ونگاه توسعه‌ای این بانک در پروژه‌های زیر بنایی و تولیدی استان اصفهان قدردانی می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان قبول عاملیت و تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان اصفهان به میزان سه میلیارد یورو در سال ٩٨ از سوی بانک صنعت و معدن را یکی دیگر از درخواست‌های فعالان اقتصادی بیان کرد و افزود: ایجاد واحد ارزی بانک صنعت و معدن در استان اصفهان نیز می‌تواند ارائه خدمات در امور ریالی و ارزی فعالان اقتصادی را تسریع بخشد.

حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران در این نشست گفت: در شرایطی که در جنگ اقتصادی قرار داریم، فعالان اقتصادی به عنوان فرماندهان این جنگ و بانک‌ها و سازمان‌های دولتی به عنوان سربازان آنان نقش موثری در پیروزی این جنگ ایفا می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر در این شرایط در خدمت فعالان اقتصادی نباشیم خائن به مملکت شناخته می‌شویم و باید با همکاری یکدیگر تلاش کنیم تا یک کارگر بیکار نشود و یک اشتغال نیز ایجاد شود.

وی اضافه کرد: تاکنون ١٧ میلیارد و ٢٠٠میلیون یورو تعهدات ارزی این بانک ازطریق فایناس و منابع صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وی از کاهش ١٧ درصد پست مدیریتی زائد در این بانک خبر داد و گفت: مدیریت بانک تلاش می‌کند که تسهیلات در کمترین زمان در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد.

حمیدرضا قلمکاری نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار توجه بانک‌ها به ویژه بانک صنعت و معدن به افزایش نرخ تورم طی یک سال گذشته در ارائه تسهیلات شد و گفت: نحوه محاسبه سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با فرمول‌های قبلی همخوانی ندارد و تورم و افزایش نرخ ارز بایستی به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی تعیین تسهیلات برای واحدهای تولیدی قلمداد شود.

وی اظهارکرد: در شرایط اقتصادی کنونی که شاخص‌های اقتصادی روزانه در حال تغییر است، بانک‌ها بایستی سریع تر و چابک تر سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تامین کنند و تشریفات دریافت تسهیلات را از ابتدا برای مشتریان و تولیدکنندگان تعریف نکنند.

قلمکاری واردات مواد اولیه را یکی از چالش‌های مهم تولیدکنندگان برشمرد و گفت: تولید‌کنندگان در شرایط تحریم کنونی به خدمات ارزی نوین نیاز دارند و سرعت عمل کارگزاری ارزی بانک‌ها می‌تواند در تخصیص ارز به تولیدکنندگان کمک کند.

سیدرسول رنجبران عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در این نشت خواستار تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر(VC) از سوی بانک صنعت و معدن در استان اصفهان شد.

علی کرباسی زاده مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان خواستار اختصاص اعتبارات ویژه از سوی بانک صنعت و معدن برای زیرساخت‌های صادراتی استان اصفهان شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها