|
کدخبر: 49088

اقدام جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز

بانک مرکزی ساعت کار صرافی‌های منتخب بانکی را برای توزیع ارز افزایش داد.

گسترش‌نیوز : بانک مرکزی از افزایش فعالیت صرافی‌های منتخب بانکی بعد از ساعت اداری خبر داد و اعلام کرد: به‌منظور تأمین نیاز ارزی اشخاص حقیقی و حقوقی، صرافی‌های منتخب بانکی هر روز و تا اطلاع ثانوی تا ساعت ۱۸ فعال می‌باشند.

افزایش ساعت کاری صرافی‌های منتخب بانکی بعد از آن در دستور کار قرار گرفت که نرخ دلار در بازار آزاد با نوسان همراه شد. طی یکی دو روز اخیر نرخ ارز همزمان با اعلام تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزایش یافت ولی با اعمال سیاست‌های بانک مرکزی روند صعودی نرخ ارز خنثی و سیر نزولی از سر گرفته شد.

صرافی‌های بانک‌ها هم‌اکنون نرخ دلار را برای فروش به مردم با ۳۸۰ تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت‌های روز قبل ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با نرخ ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

گفتنی است، همزمان با کاهش قیمت‌ها در بازار ارز، صرافی‌های بانکی از صبح امروز طی ۵ مرحله نرخ ارز را کاهش دادند.

برهمین‌اساس طی روز جاری نرخ فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۵ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام شده است؛ نرخ خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۵ هزار و ۵۴۵ تومان است. نرخ خرید و فروش یورو نسبت به روز کاری قبل ۳۰ تومان کاهش یافته است.

۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار امریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها