|
کدخبر: 44854

رکورد ۸ ماه قیمت طلا شکست!

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۳۱۶ دلار و ۹۵ سنت رسید.

گسترش‌نیوز : در حالی که به دنبال خوش بینی به نتیجه مذاکرات تجاری میان امریکا و چین سرمایه‌گذاران به فکر حضور در بازارهای پرریسک افتاده‌اند نرخ طلا امروز کاهش داشت، هرچند توقف روند افزایش نرخ بهره در امریکا موجب شد تا نرخ فلز زرد در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی باقی بماند.

بر اساس این گزارش، نرخ هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۳۱۶ دلار و ۹۵ سنت رسید. قیمت‌ها روز پنجشنبه تا رقم ۱۳۲۶ دلار و ۳۰ سنت یعنی بالاترین رقم از ۲۶ آوریل تاکنون بالا رفتند و در مسیر ثبت افزایش هفتگی ۱.۱ درصدی قرار دارند.

قیمت طلای امریکا نیز امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۳۱۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا دیروز گفت، به منظور تلاش برای انعقاد یک توافق تجاری جامع با رئیس‌جمهوری چین دیدار خواهد کرد. در همین حال، مذاکره‌کننده ارشد امریکا از پیشرفت‌های قابل توجه در مذاکرات تجاری دو روزه با چین خبر داده است.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس با اشاره به قصد بانک مرکزی امریکا برای توقف روند افزایش نرخ بهره گفت: «اگر پیشرفتی واقعی در مذاکرات تجاری به‌دست آید، ممکن است نرخ طلا آسیب ببیند، زیرا در آن صورت چشم‌انداز اقتصادی بهبود خواهد یافت و این ممکن است به معنای تداوم روند افزایش نرخ بهره باشد.»

زمینه که نرخ بهره افزایش می‌یابد، جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار طلا کاهش می‌یابد و اغلب سرمایه‌گذاران پول‌های خود را از بازار طلا بیرون می‌کشند تا دست به خرید دیگر دارایی‌های پرریسک بزنند.

به دنبال امیدواری‌ها به مذاکرات تجاری میان امریکا و چین ارزش سهام در بازارهای بورس افزایش داشت.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها