|
کدخبر: 44285

همه چیز درباره بیمه عمر + جزئیات و قیمت

بیمه عمر یکی از انواع بیمه اشخاص است که علاوه بر ارائه‌ پوشش‌هایی برای زمان حیات، پوشش‌های مخصوص در مقابل خطرهای فوت نیز دارد و شخص بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت مبلغی به عنوان حق‌بیمه و انتخاب پوشش‌های مورد نظر، بیمه عمر مناسب خود را از شرکت بیمه تهیه کند.

گسترش‌نیوز : بنابر اعلام بیمه ازکی، در بیمه عمر، بیمه‌گذار در صورت حیات از مزایای بسیاری بهره‌مند می‌شود و در صورت فوت هم خانواده و ذی‌نفعان او از مزایای مختلفی برخوردار‌ می‌شوند.

این بیمه را می‌توان به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نیز معرفی کرد که برای افراد آینده‌نگر بسیار مفید خواهد بود. به نحوی که‌ می‌توان گفت خرید بیمه عمر به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت مزیت‌های بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در بانک داراست.

انواع بیمه عمر

بیمه عمر با توجه به شرایط و نیازهای ‌بیمه‌گذاران و همچنین سیاست‌های شرکت بیمه، در قالب رشته‌های مختلفی ارائه‌ می‌شود. انواع بیمه عمر شامل بیمه‌های تمام عمر، بیمه عمر زمانی، بیمه‌ عمر و سرمایه‌گذاری، انواع طرح‌های آتیه برای کودکان، بیمه‌های مستمری و بازنشستگی و بیمه‌های عمر گروهی می‌باشد.

البته همه بیمه‌های مذکور توسط تمامی شرکت‌های بیمه ارائه نمی‌شود اما در میان رشته‌های مختلف بیمه‌ای‌ می‌توان گفت که بیمه عمر و سرمایه‌گذاری جامع‌ترین و پرطرفدارترین بیمه عمر در ایران است.

پوشش‌های بیمه عمر

پوشش‌های بیمه عمر را‌ می‌توان به دو دسته پوشش‌های اصلی و تکمیلی تقسیم کرد.

پوشش‌های اصلی بیمه عمر شامل پوشش‌ فوت طبیعی و فوت بر اثر حادثه است. به این معنی که شرکت بیمه وظیفه دارد در صورت فوت ‌بیمه‌گذار به صورت طبیعی یا در اثر حادثه، بر اساس شرایط ‌بیمه‌نامه به ذی نفعان او غرامت پرداخت کند.

پوشش‌های تکمیلی بیمه عمر در شرکت‌های مختلف بیمه ممکن است متفاوت باشد اما به صورت کلی این پوشش‌ها شامل موارد زیر است:

دریافت وام بدون ضامن

پوشش بیماری‌های خاص (انواع سرطان، پیوند اعضا، سکته قلبی، سکته مغزی و عمل قلب)

پوشش نقص عضو و ازکارافتادگی

پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کار افتادگی و...

محاسبه بیمه عمر

در محاسبه بیمه عمر میزان حق‌بیمه عمر کاملا به دلخواه شخص بیمه‌گذار می‌باشد.

همچنین با انتخاب پوشش‌های متفاوت توسط شخص بیمه‌گذار میزان حق‌بیمه پرداختی تغییری نخواهد کرد، ولی میزان اندوخته‌ی نهایی شخص تغییر‌ می‌کند. به این صورت که با انتخاب پوشش‌های بیشتر میزان اندوخته‌ی نهایی فرد کاهش پیدا خواهد کرد.

در مجموع‌ می‌توان گفت که در محاسبه بیمه عمر و میزان اندوخته نهایی آن، عوامل زیر تأثیرگذار هستند:

* میزان حق بیمه

* نحوه پرداخت حق بیمه

* میزان افزایش حق بیمه به صورت سالانه

* مدت ‌بیمه‌نامه‌

* سن بیمه‌شده

بهترین بیمه عمر

بهترین بیمه عمر با توجه به هدف هر فرد از خرید آن متفاوت می‌باشد.

بهترین بیمه عمر برای افرادی که آن را صرفا جهت سرمایه‌گذاری بلندمدت خریداری می‌کنند، بیمه عمری است که حداکثر میزان حق‌بیمه پرداختی، حداقل پوشش‌های بیمه‌ای و حداکثر میزان سوددهی را داشته ‌باشد. همچنین برای آن دسته از افرادی که بیمه عمر را با توجه به مفهوم بیمه‌ای آن خریداری می‌کنند، بیمه عمری بهتر است که پوشش‌های کامل‌تر و مناسب‌تری را ارائه‌ می‌دهد.

برای انتخاب بیمه‌ای مناسب از میان همه شرکت‌های ارائه دهنده بیمه عمر، به مشاوره‌ای دقیق و کامل نیاز خواهید داشت که مشاوران ازکی به صورت کاملا بی‌طرفانه شما را در انتخاب بهترین بیمه عمر راهنمایی خواهند کرد.

بیمه عمر پاسارگاد

شرکت بیمه پاسارگاد یکی از شرکت‌های برتر در ارائه خدمات بیمه عمر می‌باشد.

این شرکت با صدور ۷۶۵ هزار و ۷۵۷ ‌بیمه‌نامه بیمه عمر، رتبه نوزدهم را در بین شرکت‌های دیگر در سال ۹۶ کسب‌ کرده است.

پوشش‌های بیمه عمر پاسارگاد شامل: پرداخت وام بدون ضامن با سود ۴% بیش از سود تضمینی، پرداخت هزینه‌های پزشکی حادثه تا ۲۵ میلیون تومان، پوشش آتش‌سوزی منزل مسکونی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان، پرداخت حداکثر ۶۰ میلیون تومان در صورت از کار افتادگی و معاف از پرداخت حق‌بیمه، پوشش فوت در اثر حادثه تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان، پوشش فوت عادی تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان، پوشش بیماری‌های خاص تا سقف ۴۰ میلیون تومان، پوشش نقص عضو تا ۲۵۰ میلیون تومان و پوشش بازنشستگی می‌باشد.

بیمه عمر سامان

این شرکت بیمه برای خریداران بیمه عمر خود امتیاز ویژه‌ی ۳۵% تخفیف بیشتر در بیمه بدنه آنها و همچنین امکان خرید طرح ویژه بیمه آتش سوزی سامان را منظور خواهد کرد.

شرکت بیمه سامان با صدور ۷۷۱ هزار ۵۷ بیمه‌نامه بیمه عمر، رتبه بیست‌ویکم را در سال ۹۶ کسب کرده است.

در طرح جدید بیمه عمر سامان، علاوه بر پوشش‌های اصلی بیمه عمر، انواع بیماری‌های صعب العلاج و شایع به تفکیک گروه بندی سنی بزرگسالان و کودکان (۳۰ بیماری) تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان تحت پوشش قرار می‌گیرد. همچنین در این طرح پوشش‌های جدید بستری بیمارستانی و بیمه جامع اموال نیز ارائه می‌شود.

بیمه عمر ایران

شرکت بیمه دولتی بیمه ایران طرحی به نام بیمه عمر "مان" ارائه داده است که دارای شرایط و مزایای ویژه‌ای است.

شرایط بیمه عمر "مان" به شرح زیر می‌باشد:

* طول مدت بیمه‌نامه حداکثر ۱۰۶ سال

* میزان سرمایه فوت حداقل ۳ میلیون تومان و حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان

* حداقل مبلغ حق‌بیمه ماهانه ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن سالانه ۳۰۰ هزار تومان

* ارائه ۸۵% سود مشارکت سالیانه

* امکان بازخریدی از ماه دوم قرارداد

شرایط این بیمه در صورت حیات طبق موارد زیر می‌باشد:

* معاف از پرداخت باقی‌مانده اقساط و پرداخت تا ۳ برابر آخرین قسط پرداختی تا ۱۰ سال به صورت مستمری

* اعطای وام به مبلغ ۹۰% اندوخته از ابتدای سال سوم

* اعطای سود روزشمار

* معافیت سرمایه بیمه عمر از پرداخت مالیات

* پرداخت هزینه‌های درمان بیماری‌های خاص تا سقف ۲۰ میلیون تومان

* پرداخت هزینه ابتلا به سرطان تا سقف ۳۰ میلیون تومان

شرایط این بیمه در صورت فوت طبق شرایط زیر می‌باشد:

در صورت فوت به هر علت، سرمایه فوت همراه با اندوخته سرمایه‌گذاری و احتساب سود مشارکت و تضمینی به بازماندگان پرداخت خواهدشد.

در صورت فوت بر اثر حادثه، سرمایه فوت به همراه سرمایه حادثه و اندوخته سرمایه‌گذاری با احتساب سود تضمینی و مشارکت محاسبه خواهدشد.

این شرکت با صدور ۲۹۰هزار و ۶۲۶ بیمه‌نامه، رتبه اول را در بین شرکت‌های دیگر در سال ۹۶ کسب کرده‌است.

خرید بیمه عمر از ازکی

شما می‌توانید با مراجعه به سایت ازکی شرایط، پوشش‌ها و طرح‌های مختلف بیمه عمر در شرکت‌های متفاوت را بررسی کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان بیمه‌ای ازکی تماس بگیرید تا شما را برای انتخاب بهترین بیمه عمر راهنمایی کنند.

بیمه ازکی به عنوان نخستین مرکز مشاوره و انتخاب بیمه، ارائه دهنده انواع بیمه‌نامه از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه درمان تکمیلی، بیمه عمر و...می‌باشد. منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها