|
کدخبر: 37768

کاهش قیمت طلا + جزئیات

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا پس از اینکه ارزش دلار در واکنش به تسهیل سیاست پولی بانک مرکزی چین بالا رفت، با کاهش روبه‌رو شد.

گسترش‌نیوز : هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۱۹۶.۶۱ دلار رسید.

tala789.jpg

در بازار امریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۵ درصد کاهش، ۱۲۰۰.۵۰ دلار معامله شد.

بانک مرکزی چین با هدف کاهش هزینه فاینانس و حمایت از رشد اقتصادی، روز یکشنبه کاهش سطح نقدینگی که بانک‌ها ملزم هستند در ذخیره خود داشته باشند را اعلام کرد.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا در این باره گفت: اگرچه شاخص دلار رشد چندانی نداشته است اما تصمیم اخیر چین ممکن است از سوی برخی از فعالان بازار به عنوان نشانه ضعف در نتیجه جنگ تجاری تفسیر شود که به نفع دلار خواهد بود.

دلار در معاملات روز دوشنبه در برابر سبدی از شش ارز رقیب، ۰.۱ درصد رشد کرد.

یک معامله‌گر مقیم سنگاپور به رویترز گفت: شاید جنگ تجاری بیش از آنچه که تصور می‌رفت روی چین تاثیر گذاشته و بنابراین تسهیل سیاست پولی را ضروری کرده که به تقاضا برای طلا در این کشور لطمه زده است.

قیمت طلا از رکورد بالایی که در آوریل امسال به ثبت رساند، بیش از ۱۲ درصد ریزش کرده که نتیجه رشد ارزش دلار بوده است. دلار امسال از رشد اقتصادی قوی و افزایش نرخهای بهره امریکا و نگرانیها نسبت به جنگ تجاری جهانی سود برده است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۱۹۳ دلار را امتحان کند و شکسته شدن نرخ پایین‌تر از این سطح، ممکن است باعث شود طلا تا مرز ۱۱۸۸ دلار عقب‌نشینی کند. همچنین اگر طلا به بالای ۱۲۰۱ دلار صعود کند، ممکن است تا مرز ۱۲۰۷ تا ۱۲۱۴ دلار پیشروی کند.

ذخایر طلا در "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۲۰ درصد کاهش یافت و به ۷۳۰.۱۷ تن رسید.

در این بین، سفته بازان در هفته منتهی به دوم اکتبر، شمار قراردادهای فروش طلا در بازار کامکس نیویورک را ۴۱۸۶ قرارداد کاهش داده و به ۷۳ هزار و ۱۲۸ قرارداد رساندند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۴.۴۸ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، ۱۰۶۶.۱۰ دلار بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۸۱۴.۷۴ دلار معامله شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر