|
کدخبر: 36694

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

چگونه بیمه دندان‌پزشکی دریافت کنید؟ + ۳ بیمه برتر

هزینه سرسام آور خدمات دندان‌پزشکی مهم‌ترین دلیلی است که مردم را از مراجعه به دندان پزشک منصرف می‌کند، اما بیمه‌های دندانپزشکی می‌تواند کمی از این فشار مالی را کاهش دهد. در این گزارش قصد داریم به معرفی بیمه‌های دندانپزشکی مختلف، شرایط ثبت نام و مزایای آنها بپردازیم.

گسترش نیوز: به طور کلی خدمات دندانپزشکی بین۱۵ الی ۲۰ درصد از کل هزینه خدمات درمانی و داروئی کشور را تشکیل داده است و بعد از هزینه‌های بستری به عنوان دومین رتبه در هزینه‌های درمان - داروئی کشور قرار می‌گیرد. فقدان بیمه‌های مناسب دندانپزشکی باعث شده نزدیک به ۹۰ درصد از هزینه‌های دندانپزشکی بدون هرگونه پوشش بیمه‌ای از جیب مردم پرداخت شود. این در حالی است که بیش از ۹۱ درصد از خدمات دندانپزشکی در مراکز خصوصی عرضه می‌شود و مردم ناچار به پرداخت هزینه‌ها از جیب خود هستند. در این میان چند سالی است که بیمه‌های دندان‌پزشکی به وجود آمده‌اند تا بخشی از این هزینه‌ها را از دوش مردم بردارند.

مردم به دنبال خرید بیمه دندان پزشکی هستند مسعود آقایی- کارشناس بیمه در گفت‌وگو با گسترش نیوز در رابطه با بیمه های تکمیلی مرتبط با دندانپزشکی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها،‌ بیمه‌های تکمیلی درمانی دارند که در بسیاری از موارد این بیمه‌های تکمیلی علاوه بر حالت های مختلف شامل بیمه دندانپزشکی نیز می‌شوند. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که بسیاری از افراد هنگامی که به این شرکت ها مراجعه می‌کنند زمانی که می‌خواهند به صورت انفرادی یا خانوادگی ثبت نام کنند امکان انجام بیمه به آن‌ها داده نمی شود.

این کارشناس بیمه در رابطه با بیمه های تکمیلی افزود: بسیاری از شرکت هایی که فعالیت‌های مرتبط با بیمه تکمیلی را انجام می‌دهند،‌ تنها به صورت گروهی و برای سازمان ها با تعداد کارکنان مشخصی ثبت بیمه می کنند. در این صورت است که بسیاری از افراد به سمت خرید کارت های بیمه دندانپزشکی می‌روند چرا که امکان ثبت نام به صورت انفرادی، خانوادگی و برای سازمان‌ها وجود دارد.

درحال‌حاضر شرکت‌های مختلفی در کشور، بیمه دندانپزشکی را انجام می‌دهند، اما ۳ شرکت بیمه بیش از سایر رقیبان توانسته‌اند سهمی از بازار دندان پزشکی کشور را به خود اختصاص دهند.

شرکت کمک رسان اگر عضو شرکت کمک رسان باشید می‌توانید خدمات خوب و متنوعی را دریافت کنید. این شرکت با ۵۶ مرکز و کلینیک در تهران طرف قرارداد است. البته امکان استفاده از مراکز غیر طرف قرارداد نیز وجود دارد اما هزینه‌ها بر اساس تعرفه‌های قراردادی محاسبه خواهد شد. شرکت کمک رسان ایران دو طرح مختلف با حق بیمه‌ها و سقف تعهدهای متفاوت برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

komakresan.jpg در طرح طلایی این شرکت شما می‌توانید با پرداخت حق عضویت یک ساله ۶۶۰ هزار تومان تا سقف ۳ میلیون تومان تحت پوشش قرار بگیرید. در طرح نقره‌ای با پرداخت حق عضویت یک ساله ۳۹۰ هزار تومان تا سقف یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تحت پوشش قرار می‌گیرید. لازم به ذکر است که میزان فرانشیز ۳۰ درصد و دوره انتظار آن ۳ ماهه خواهد بود.

شرکت بنیان سلامت پاسارگاد بنیان سلامت پاسارگاد با فروش کارت‌های انفرادی و خانوادگی و ارائه به سراسر کشور، سهم خوبی را از بازار به خودش اختصاص داده است. این شرکت برای جبران هزینه‌های سرسام آور دندانپزشکی در سال ۹۰ با موافقت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و وزارت کار و امور اجتماعی شروع به کار کرد. شرکت بنیان پاسارگاد با ۴۲۰ مرکز دندانپزشکی در تهران و باقی شهرها قرارداد دارد. شما می‌توانید با پرداخت حق بیمه به مقدار کم تا ۷۰ درصد تخفیف دندانپزشکی دریافت کنید.

کارشناس فروش این شرکت در گفت‌وگو با گسترش نیوز درباره طرح های مختلف بیمه دندانپزشکی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این شرکت سه طرح متنوع را اجرا می‌کند که شامل عضویت طلایی، نقره‌ای و فیروزه‌ای است. طرح طلایی شامل ۷۰ درصد تخفیف است اما این طرح فقط به صورت گروهی به سازمان و شرکت‌های بالای ۱۵۰ نفر ارائه می‌شود. علاوه بر این طرح عضویت نقره‌ای و فیروزه‌ای به ترتیب با ۵۰ و ۳۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود البته طرح فیروزه‌ای تنها مخصوص خانواده‌ها و انفرادی است.

bonyansalamat.png حق اشتراک سالیانه انفرادی برای کارت نقره‌ای ۱۵۹هزار تومان با سقف پرداخت هزینه نامحدود است و این رقم برای کارت فیروزه‌ای ۵۹ هزار تومان خواهد بود. برای خانواده ها نیز نفر اول ۱۵۰ هزار تومان و ما بقی ۷۵ هزار تومان است.

در طرح طلایی و نقره‌ای که برای سازمان‌ها در نظر گرفته شده است، نرخ حق عضویت یک ساله به ترتیب ۲۷۰ و ۱۲۰ هزار تومان است و امکان استفاده از تخفیف تا سقف ۳ میلیون تومان وجود دارد.

مزیتی که این طرح نسبت به شرکت کمک رسان دارد در این است که به محض بستن قرارداد و بدون دوره انتظار می‌توانید از خدمات دندانپزشکی در تمامی مراکز طرف قرار داد استفاده کنید.

کارشناس فروش شرکت بنیان سلامت پاسارگاد در رابطه با شرکت های طرف قرارداد و نحوه ثبت نام نیز گفت: شرکت های مختلفی در سراسر کشور وجود دارد که طرف قرارداد هستند و خدمات مناسبی را نیز ارائه می دهند. مشتریان نیز می توانند برای ثبت نام به صورت تلفنی اقدام کنند و پس از واریز وجه مورد نظر و اعلام مشخصات فردی خود،‌ کارت بیمه برای آن ها صادر می شود.

بیمه آتیه سازان

atiesazan.png

بیمه آتیه سازان تحت پوشش بیمه سامان است و در زمینه خدمات مرتبط با دندانپزشکی کارت بیمه صادر می‌کند. این بیمه با ۱۴۱۰ مرکز درمانی در سراسر کشور مرتبط است و دارندگان کارت بیمه دندانپزشکی دارندگان این می توانند در هر نقطه از ایران بدون در نظر گرفتن منطقه ای که این کارت را از آنجا تهیه کردند درمراکز طرف قرارداد با ما در سراسر کشور از مزایا وتخفیف های کارت بهره‌مند شوند. لازم به ذکر است که اعتبار این کارت‌ها یک ساله است و تخفیف تا ۵۰ درصد به مشتریان در این زمینه داده می‌شود. هزینه تهیه کارت بیمه آتیه سازان برای هر نفر ۱۴۷ هزار و ۱۵۰ تومان است که مشتریان می توانند با مراجعه به سایت این شرکت ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

ارسال نظر