|
کدخبر: 34729

فروش «۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان» سکه و ارز توسط صرافی بانک پاسارگاد + سند

مجموع فروش خالص شرکت مذکور بابت سکه و ارز، ۳ هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان بوده، در حالی که بهای تمام شده فروش، مبلغ ۳ هزار و ۶۰۴ میلیارد تومان را نشان می‌دهد که بر این اساس، حدود ۱۴ میلیارد تومان سود، نصیب صرافی مذکور شده است.

گسترش‌نیوز: طی سال‌های گذشته هر زمان روند افزایشی نرخ ارز به صورت ناگهانی و در ایامی معدود رخ می‌داد، بانک مرکزی در راستای وظایف قانونی و اجرایی خود اقدام به عرضه "ارز مداخله ‌ای" می‌کرد. ارز مداخله ‌ای، ارزی است که بانک مرکزی با هدف کنترل قیمت‌ها و کمتر از نرخ بازار، به وسیله صرافی‌‌ها به بازار عرضه می‌کرد تا جلوی التهابات و افزایش ناگهانی نرخ را بگیرد.

اما اینکه این ارز، با چه قیمتی در اختیار صرافی‌های منتخب قرار گرفته و میزان ارز تحویلی به آنها چه مقدار بوده، از موضوعاتی است که همواره مورد توجه رسانه‌ها و کارشناسان اقتصادی قرار گرفته. جدیدترین صورت‌های مالی صرافی بانک پاسارگاد که مربوط به سال ۱۳۹۶ است، بخشی از این سوالات را پاسخ داده است.

طبق این گزارش مالی، آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد این صرافی، مبلغ ۱۸ میلیارد ریال به بانک پاسارگاد بابت مانده حساب مربوط به خرید "دلار مداخله ای" بانک مرکزی از کانال این بانک، بدهکار بوده که در تاریخ تهیه صورت‌های مالی جدید، تسویه شده است.

foroushkhales4.jpg

در ادامه این اسناد، اعلام شده فروش خالص صرافی مذکور تا پایان سال ۹۶، جمعا مبلغ ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که شامل فروش ۴۹۲ میلیون یورو، ۱۸۷ میلیون دلار، ۱۹۹ میلیون درهم امارات و ۳ میلیارد وون کره جنوبی است. نکته قابل توجه آن است که این میزان فروش در سال قبل تر، هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و رشد قابل توجهی ظرف یکسال پیدا کرده است

در عین حال، بخش مربوط به فروش خالص این صرافی، اعلام کرده که مجموع فروش خالص شرکت مذکور بابت سکه و ارز، ۳ هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان بوده، در حالی که بهای تمام شده فروش، مبلغ ۳ هزار و ۶۰۴ میلیارد تومان را نشان می‌دهد که بر این اساس، حدود ۱۴ میلیارد تومان سود، نصیب صرافی مذکور شده است.

منبع: صبحانه آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها