|
کدخبر: 34148

رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد؛

جولان سلاطین سکه و دلار پایان یافت

رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری سلطان‌سکه و جاعلین دلار، خبر داد.

گسترش‌نیوز: «سلطان سکه» لقب فردی ۵۸ساله است که توانست در طول ۱۰ ماه فعالیت خود در بازار، قیمت‌ها را تغییر و حدود ۲ تن سکه جمع‌آوری کند. این دلال معروف سکه، برای خودش افرادی داشت که هر وقت لب تر می‌کرد نوچه هایش برایش سکه‌های موجود در را بازار خریداری و تمام بازار سکه را به انحصار خود در می‌آوردند.

حال خبر مهمی که امروز از سوی فرمانده نیروی انتظامی اعلام شد و تمامی مردم را خوشحال کرد؛ دستگیری این سلطان معروف بود.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: فردی که معروف به سلطان سکه بود و سال ۹۶ حدود ۲ تن سکه را از سطح بازار جمع کرده بود، دستگیر شد.

وی ادامه داد: این فرد که دو شب پیش در عملیات پلیس دستگیر شد، به افراد و نوچه‌های خود دستور داده بود در بازار تهران به راه افتاده و بدون توجه به نرخ روز سکه، تمام سکه‌های موجود را بخرند تا در روزهای آینده خودش تعیین‌کننده نرخ سکه باشد.

گفتنی است که پسر سلطان سکه نیز چندی پیش دستگیر و هم اکنون با سند آزاد است.

فرمانده انتظامی پایتخت نیز در ادامه به انهدام باند شش نفره‌‌ای که اقدام به جعل دلار می‌کردند پرداخته و اظهارکرد: ‌با اشراف اطلاعاتی پلیس، اعضای این باند جعل دلار شناسایی و هر شش نفر آنها دستگیر شدند.

وی گفت: از این افراد بالغ بر ۱۶۰ هزار دلار مجعول کشف و ضبط شد؛ این افراد دو ماه فعالیت داشتند و بخشی از این دلارها را هم نیز توزیع کرده بودند.

رحیمی به دستگیری ۲ نفر که بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان سکه خریداری کرده بودند اشاره و بیان کرد: این افراد بعد از کلاهبرداری از ده‌ها نفر متواری شده بودند که دو هفته پیش در مخفیگاه‌شان در یکی از شهرهای شمالی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت ادامه داد: از این افراد بیش از ۲۰ کیلو سکه و طلا کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی با تأکید بر این مطلب که شناسایی شرکت‌های متخلفی که ارز ۴ هزار تومانی را دریافت و مرتکب تخلف شده‌اند به طور ویژه در دستورکار پلیس است، گفت: بعد از این شرکت‌ها، پلیس در حوزه لوازم بهداشتی ـ آرایشی و خودرو وارد خواهد شد.

ارسال نظر