|
کدخبر: 33514

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به گسترش نیوز:

تمام تلاشمان این است که بودجه بگیر دولت نشویم!

تقی نوربخش در خصوص مهم‌ترین معضل سازمان تامین اجتماعی گفت: تمام تلاش مان این است که این سازمان بودجه بگیر دولت نشود و از منابع عمومی تأمین مالی نکند.

گسترش نیوز: نشست خبری سازمان تامین اجتماعی با موضوع حمایت از کسب و کارهای نوین هم اکنون در حال برگزاری است. محمد تقی نوربخش با حضور در این جلسه اظهار کرد: ما امسال اخبار خوشی را برای خبرنگاران به ارمغان آورده‌ایم.

norbahksh-neshast.jpg

افتتاح ۴۴ پروژه در هفته تامین اجتماعی

وی بیان کرد: در هفته تامین اجتماعی ٤٤ پروژه به مناسبت این روز افتتاح خواهد شد. همچنین افرادی که در منازل و یا کارگاه‌های فاقد کد مشغول به کار هستند برایشان تسهیلاتی ایجاد کرده‌ایم تا این افراد بتوانند با پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار بگیرند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تشریح کرد: در قالب طرح‌های مشوق اشتغال هم اکنون کلیه کارگاه‌های تولیدی و بنگاه‌ها می‌توانند به ازای هر ٢نفر مشغول به کار ؛ ١ نفر از معافیت بیمه‌ای بهره می‌گیرد.

مهمترین معضل سازمان تامین اجتماعی

نوربخش در پاسخ به سوال خبرنگار گسترش نیوز در خصوص مهم‌ترین معضل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: کمبود بودجه و عدم تعادل میان منابع و مصارف درحال‌حاضر مهم‌ترین معضل این سازمان است. تا زمانی که این تعادل اتفاق نیفتد این سازمان نمیتواند مستقل روی پای خود بایستد.

وی ادامه داد: تمام تلاش مان این است که این سازمان بودجه بگیر دولت نشود و از منابع عمومی تأمین مالی نکند.

تعیین تکلیف بیمه دانش‌بنیان‌ها

نوربخش در خصوص دانش‌بنیان‌ها تصریح کرد: کلیه مشاغل حوزه دانش‌بنیان از محاسبه حق بیمه و حق پیمان معاف هستند و ضرائب بیمه‌ای این گونه مشاغل حذف خواهد شد.

وی افزود: همچنین در زمینه کمک به استارت آپ‌ها افرادی که سهامدار و مشغول به کار هستند را از معافیت کامل حق بیمه برخوردار کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: برای اصحاب رسانه نیز درصدد ایجاد تسهیلات بیشتر هستیم و قرار است تعداد افراد تحت پوشش که هم اکنون ١٢ هزار نفر است را بیشتر کنیم.

طلب دو هزار میلیاردی از شهرداری

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص طلب بزرگ این سازمان از شهرداری خاطر نشان کرد: بیش از هزار میلیارد تومان سازمان تامین اجتماعی از شهرداری سراسر کشور طلبکار است؛ مذاکراتی در این خصوص انجام شده اما هنوز این طلب به صورت کامل تحقق نیافته است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها