|
کدخبر: 92727

بازارهای زیانده در هفته سوم فروردین کدام‌اند؟

در حالی که بورس و دلار بازدهی مثبتی را برای سرمایه‌گذاران خود را به ثبت رساندند، طلا و سکه بازارهای زیان‌ده این هفته بودند.

گسترش‌نیوز: بورس در سوددهی، گوی سبقت را از دیگر بازارها گرفت.

در سومین هفته از فروردین ماه سال جاری، فلزات طلایی که در ابتدای هفته روند صعودی را در پیش گرفته بودند در اواسط هفته تغییر روند داده و با کاهش قیمت مواجه شدند.

در حالی که بورس و دلار بازدهی مثبتی را برای سرمایه‌گذاران خود را به ثبت رساندند، طلا و سکه بازارهای زیان‌ده این هفته بودند.

دلار

دلار پرونده خود را در سال ۱۳۹۸ با قیمت ۱۴۹۰۰ تومان بست.

با آغاز سال ۹۹، به علت شیوع ویروس کرونا، صرافی ملی برخلاف سال‌های گذشته نرخ‌های جدید ارز را با ۱۲ روز تاخیر و پس از دو هفته تعطیلات نوروزی در ۱۶ فروردین ماه اعلام کرد.

بنابراین هفته جاری را می‌توان اولین هفته کاری بازار ارز دانست.

بر اساس قیمت‌های اعلام شده صرافی ملی، اولین قیمت دلار در سال ۱۳۹۹ با رشد بیش از شش درصدی نسبت به پایان سال ۱۳۹۸ در کانال ۱۵ هزار تومان قرار گرفت و با افزایش ۹۰۰ تومانی در سطح ۱۵۸۰۰ تومان قرار گرفت.

در ادامه قیمت دلار روند نزولی به خود گرفت و در مجموع در سومین هفته فروردین ماه امسال با رشد ۴٫۷ درصدی از ۱۴۹۰۰ تومان در ابتدای هفته به ۱۵۶۰۰ تومان در پایان هفته رسید.

بورس

بازار سهام که هفته گذشته با رشد ۲۶ هزار واحدی شاخص همراه شده بود، در هفته جاری نیز طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، روندی صعودی به خود گرفت. در همین راستا، شاخص کل در هفته جاری، توانست بیش از ۹ درصد بازدهی کسب کند و با رشد تقریبا ۵۰ هزار واحدی، در آستانه ورود به کانال ۶۰۰ هزار واحدی قرار بگیرد.

نماگر شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته جاری در سطح ۵۷۹ هزار و ۶۸ واحد قرار گرفت.

بازار سهام در هفته جاری دو اتفاق مهم را در بر داشت؛ یکی عرضه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین که در این عرضه اولیه به هر کد ۸۱۲ سهم تخصیص یافت و حدود ۱٫۸ میلیون نفر سهم خریدند؛ دیگری اعلام قوانین جدید برای بورس که عصر روز چهارشنبه (۲۰ فروردین) فرابورس، اطلاعیه‌ای با عنوان اصلاح زیرساخت‌های بازار سرمایه منتشر کرد که در آن صورتجلسه تصمیم‌گیری هیات مدیره سازمان بورس قرار داشت. اعلام این قوانین جدید با واکنش بسیاری از سهامداران مواجه شده است.

سکه و طلا

فلزات طلایی که هفته گذشته بازدهی قابل توجهی را کسب کرده بودند در هفته جاری به عنوان تنها بازارهای زیان‌ده ظاهر شدند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، در هفته مذکور قیمت طلا (۱۸ عیار) در بازار با افت ۰٫۷ درصدی از ۶۳۷ هزار و ۲۰۰ تومان در ابتدای هفته به ۶۳۲ هزار و ۶۰۰ تومان در پایان هفته رسید.

همچنین قیمت سکه (بهار آزادی) نیز با افت ۱٫۱۲ درصدی همراه شد، به طوری که قیمت آن از شش میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در ابتدای هفته به شش میلیون و ۱۸۰ هزار تومان در پایان هفته رسید.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها