|
کدخبر: 92716

قند و شکر در بازار چند است؟

‌‌در گزارشی ریز قیمت قند، شکر، روغن و چند کالای اساسی دیگر‌ اعلام شد.

گسترش‌نیوز: آگاهی از قیمت کالاهای اساسی همیشه ما را در یک خرید خوب کمک می‌کند. از آنجا که بخش زیادی از سبد خرید خانه را کالاهای اساسی به خود اختصاص می‌دهند، خوب است نگاهی به قیمت انواع این محصولات غذایی داشته باشیم تا بتوانیم با دید دقیق‌تر هزینه‌های مالی خانه را مدیریت کنیم.

شکر؛ از بسته بندی تا فله

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در آخرین گزارش خود، قیمت هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر بسته‌بندی بین ۵ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۶ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده است. حداقل قیمت هر بسته یک کیلوگرمی شکر سفید شرکتی ۵ هزار و ۶۰۰ تومان و حداکثر ۶ هزار و ۶۰۰ تومان ثبت شده است. همچنین در این لیست قیمت هر کیلوگرم شکر فله‌ای از ۴ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۶ هزار و ۳۰۰ تومان نرخگذاری شده است.

حدود قیمت ۷ هزار تومان برای قند

در سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات این سازمان، کمترین قیمت برای هر کیلوگرم قند شکسته ۶ هزار و ۲۰۰ تومان و بیشترین قیمت برای این محصول ۷ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده است.

روغن، هم جامع و هم مایع

در بخش دیگری از این گزارش، کمترین قیمت اعلام شده برای هر ظرف ۸۱۰ گرمی روغن مایع سرخ‌کردنی ۶ هزار و ۲۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۶ هزار و ۷۰۰ تومان است. قیمت روغن مایع آفتابگردان معمولی نیز با هزار تومان گران‌تر، بین ۷ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۷ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

کسانی که مصرف‌کننده روغن جامد هستند، باید بدانند که هر حلب ۱۶ کیلوگرمی روغن نباتی معمولی بین ۱۱۲ هزار تومان تا ۱۱۷ هزار تومان تعیین قیمت شده است. این دسته از مصرف‌کنندگان همچنین می‌توانند هر حلب ۴ و نیم کیلوگرمی روغن نیمه جامد معمولی را به کمترین قیمت ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان و در بالاترین قیمت ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان خریداری کنند.

در ادامه دامنه قیمتی برخی مواد غذایی موجود در بازار آورده شده است:

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر