|
کدخبر: 92600

اختصاص اراضی جدید به طرح ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی از همکاری با وزارت تعاون برای حل مشکل تعاونی‌های مسکن مهر خبر داد و گفت:‌ اراضی تعاونی‌های غیرفعال به طرح ملی مسکن اختصاص می‌یابد.

گسترش نیوز : علی نبیان با یادآوری این‌که بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در سنوات گذشته از طریق تعاونی‌ها برای ساخت‌وساز اختصاص یافته است که باید این پروژه‌ها فعال باشند و در زمانبندی اعلام شده، ساخت و ساز را انجام دهند، اظهار کرد: سازمان ملی زمین و مسکن در بازه زمانی مشخص (یکسال) به تعاونی‌ها اجازه عمران می‌دهد. بدین‌معنا از زمانیکه زمین به برخی تعاونی‌های مسکن اختصاص می‌یابد، عموما یکسال زمان لازم است تا طراحی، پروانه از شهرداری اخذ و کار عمرانی آغاز شود.

dalalanmaskan85.jpg

وی ادامه داد: سازمان ملی از تعاونی‌ها تعهد می‌گیرد تا در مدت زمان تعیین شده عملیات عمرانی ساخت و ساز را آغاز کنند که شروع عملیات در آن اراضی به منزله ساخت و ساز در آن زمین‌ها محسوب می شود. وی افزود: هم‌اکنون بر اساس طرح ملی مسکن تمام زمین‌هایی که در سطح کشور در اختیار تعاونی ها قرار گرفته از نظر میزان فعالیت و پیشرفت فیزیکی پروژه ها پایش شده است. د راین راستا به تعاونی های غیرفعال اخطار دادیم تا اگر در مدت زمان تعیین شده ساخت و سازها آغاز نشود زمین‌ها و اراضی دولتی سازمان ملی از آن تعاونی ها گرفته می‌شود و در اختیار استان‌هایی که طرح ملی مسکن را انجام می‌دهند قرار خواهد گرفت. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره تعاونی‌هایی که عملیات ساختمانی آغاز، اما بعد از مدتی آن را رها کرده‌اند، گفت: در این موارد چندین نکته باید مورد توجه قرار بگیرد. اول آنکه پروژه، پیشرفت ۲۰ تا ۳۰ درصدی اولیه دارد و کار خوابیده است یا توقف عملیات ساختمانی به دلیل اختلاف مربوط به پلاک زمین است که در شهرداری ها باید حل و فصل شود و قابل رفع است. چنانچه زمین دارای معارض حقیقی و یا حقوقی باشد نیز از نظر سازمان موجه است و بدین معنا، پروژه به اختیار افراد نخوابیده است. بنیان با اعلام این‌که بخشی از پروژه‌های مسکن مهر با پیشرفت ۲۰ تا ۳۰ درصدی به دلیل اختلافات حقوقی مشکلات متعددی برای سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد کرده است، اظهار کرد: در بحث تعاونی‌ها، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز وارد عمل می شود. از یک سو نیز سازمان ملی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای ارائه مجوز قانونی برای تعاونی است و از سوی دیگر وزارت تعاون که مشکلات این دسته از تعاونی ها باید با مشارکت این دو وزارتخانه حل و فصل شود. وی بیان کرد: در بحث مسکن مهر، پیگیری‌هایی را انجام دادیم و بر اساس پیگیری‌های انجام شده، معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مکاتبه‌ای را با مدیران خود در سراسر کشور انجام داده تا در خصوص بحث تعاونی‌ها برای رفع مشکل تعاونی‌ها به جد وارد بشوند و پیگیری کنند. این موضوع هم اکنون توسط ادارات کل تعاون استان ها در بحث مسکن مهر، در دست پیگیری قرار دارد. وی یادآور شد: بحث تعاونی‌ها در شورای مسکن که در استانداری‌ها، تشکیل می شود متولی آن استاندار و یا نماینده تام الاختیار وی معاون عمرانی است در آن جلسات مشکلات این چنینی را از طریق ادارات کل تعاون و ادارات کل راه و شهرسازی، بررسی می کنند. منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر