|
کدخبر: 92476

جزییات پرداخت تسهیلات به بنگاه‌ها

معاون رئیس‌جمهوری به جزییات پرداخت تسهیلات به بنگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ملاک حفظ اشتغال کارگران است و به ازای هر کارگر ۱۲ یا ۱۶ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

گسترش نیوز: محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری با اشاره به شرایط بنگاه‌ها برای دریافت تسهیلات، اظهارکرد: تصمیم گرفته شد ملاک کارگر باشد. شرط استفاده از تسهیلات برای بنگاه‌ها این است که کارگر خود را بیکار نکنند لذا به تعداد و تناسب کارگری که در لیست بیمه ۳ ماه آخر یعنی بهمن و اسفند در بنگاه‌هایی که با الزام دولت تعطیل شدند معادل ۱۶ میلیون تومان پرداخت می‌شود. در بنگاه‌های دسته دوم که به سبب آثار طبیعی و رعایت شرایط بهداشتی بازار را از دست دادند به ازای هر کارگر ۱۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

وی به جزییات هزینه کرد این تسهیلات پرداخت و گفت: در بنگاه‌های دسته اول، ۵۰ درصد و در دسته دوم ۷۰ درصد این تسهیلات باید به دستمزد کارگران اختصاص یابد. شرط این تسهیلات این است که باید به کارگران داده شود.

نهاوندیان ادامه داد: همچنین ۵۰ درصد تسهیلات باقیمانده در دسته اول و ۳۰ درصد تسهیلات باقی مانده در دسته دوم برای هزینه ثابت و عملیاتی بنگاه اختصاص می‌یابد. مانند اجاره آب، برق و هزینه‌های جانبی یا مواد اولیه تولید شده و یا فروش نرفته است.

وی تاکید کرد: ملاک حفظ اشتغال است و در کنار آن مصالحه بنگاه داری دیده شده است مثلاً اگر در دسته اول بنگاهی ۱۰ کارگر دارد ۱۶۰ میلیون تومان برای این سه ماه دریافت می‌کند.

منبع: فارس

ارسال نظر