|
کدخبر: 92410

حقوق کارگران براساس نرخ سبد معیشت افزایش یابد

کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی در نامه‌ای خطاب به وزیر کار و دیگر وزرای شرکت‌کننده در جلسه شورای عالی کار از نمایندگان کارگری اعلام حمایت کرد.

گسترش نیوز: کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی در نامه‌ای خطاب به وزیر کار و دیگر وزرای شرکت‌کننده در جلسه امروز شورای عالی کار اعلام کرد باید دستمزد براساس نرخ سبد معیشت محاسبه شده افزایش یابد.

در نامه این تشکل کارگری آمده است: جامعه کارگری در دوره‌های مختلف در سنگر تولید مسئولیت‌های مهم و خطیری داشته و در این راه علیرغم مشکلات و کاستی‌ها، با قدرت و توان فعالیت نموده و اجازه نداده چرخ عظیم صنعت کشور متوقف گردد. حال گرچه افزایش حقوق سالیانه کارگران براساس ماده ۴۱ قانون کار، امری مسلم است و شورای عالی کار موظف به تبعیت از آن است، لیکن طرح مباحثی همچون فریز مزدی با ماده مذکور مغایرت دارد و مطرح نمودن آن نیز با توجه به شرایط اقتصادی و تورم سال گذشته، منطقی و عقلانی نیست.

در ادامه نامه می‌خوانیم: هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی به نمایندگی از شوراهای اسلامی کار استان از مواضع نمایندگان فهیم کارگر در شورای عالی کار حمایت کرده و از وزیر کار و سایر وزرای جلسه درخواست دارد اجازه ندهند سفره کارگران نسبت به گذشته کوچکتر شود و دستمزد سال ۹۹ را براساس سبد معیشت خانوار افزایش دهند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها