|
کدخبر: 92120

بسته ۷۰میلیارد دلاری امارات برای مقابله با کرونا

بانک مرکزی امارات از دو برابر شدن بسته حمایتی خود در برابر کرونا خبر داد.

گسترش نیوز - بانک مرکزی امارات در بیانیه ای اعلام کرد اعتبار بسته حمایتی خود از اقتصاد این کشور در برابر ویروس کرونا را دو برابر کرده و به ۲۵۶ میلیارد درهم ( ۷۰ میلیارد دلار) افزایش داده است. این بسته شامل اقدامات حمایتی از بانک ها، ارایه تسهیلات ارزان قیمت به کسب و کارهای کوچک و متوسط و تزریق نقدینگی به بازارهای مالی می شود.

بانک مرکزی امارات هم چنین با کاهش نرخ ذخیره بین بانکی به هفت درصد قدرت وام دهی بانک های این کشور را به ۱۶.۶ میلیارد دلار افزایش داد. این کشور یکی از بهترین وضعیت ها را در بین کشورهای منطقه دارد و از بین ۱۰۵۰ مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون تنها ۱۰ نفر جان خود را از دست داده اند با این حال بازارهای مالی این کشور از زمان بحران کرونا دچار ریزش شدیدی شده اند به گونه ای که بورس دوبی ۳۶ درصد و بورس ابوظبی ۲۶.۴ درصد ریزش کرده اند.

از سوی دیگر موسسه رتبه بندی فیچ در گزارشی پیش بینی کرد روند بازگشت اقتصاد ترکیه به سطوح پیش از بحران کرونا سه ماهه پایانی سال طول بکشد. این موسسه با اشاره به منفی شدن رشد اقتصادی ترکیه در سه ماهه نخست و دوم امسال اعلام کرده است که رشد اقتصادی این کشور در صورت نبود کرونا می توانست بالای شش درصد باشد. در سال ۲۰۱۹ نیز اقتصاد ترکیه ۰.۹ درصد رشد کرده است.

هفته گذشته مقامات ترک برای تقویت رشد اقتصادی و حمایت از بخش های مختلف در برابر ویروس کرونا از یک بسته حمایتی به ارزش ۱۰۰ میلیارد لیر ( ۱۵.۴ میلیارد لار) رونمایی کرده بود. بانک مرکزی نیز نرخ بهره را بار دیگر کاهش داده بود.

تورم ترکیه تا پایان ماه مارس ۱۱.۸۶ درصد بوده اما مقامات، دستیابی به تورم ۸.۵ درصدی را هدفگذاری کرده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر