|
کدخبر: 91982

اختصاص وام یک میلیون تومانی به تمام یارانه‌بگیران

رئیس‌جمهوری گفت: شرایط وام با نرخ چهار درصد برای ۴ میلیون خانوار از اقشار کم درامد به زودی اعلام می‌شود.

گسترش‌نیوز: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اظهارکرد: سه میلیون خانوار محروم تحت فشار هستند که برای آنها در چهار نوبت بسته حمایتی از ۲۰۰ هزارتومان تا ۶۰۰ هزارتومان مدنظر قرار دادیم که مرحله اول پرداخت شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این رقمی را به عنوان وام یک میلیون تا ۲ میلیون برای ۴ میلیون تومان خانواده‌ای که جزو اقشار کم درآمد هستند قرار دادیم که نرخ آن ۴ درصد است که به زودی شرایط آن اعلام می‌شود.

رئیس‌جمهوری اضافه کرد: امروز همچنین ۷۵ هزارمیلیاردتومان وام و تسهیلاتی که برای این ایام مدنظر قرار دادیم مورد بررسی قرار گرفت. ده رسته هستند که در این ایام کسب تحت فشار شدید قرار گرفتند و بعضی‌ها کسب و کارشان متوقف بوده و بعضی‌ها درآمدشان پایین بوده است. این رسته‌های مختلف کارگاه‌های کوچک و متوسط هستند و بعضی‌ها بنگاه کار یک نفره و چندنفره هستند بعضی‌ها ۵۰ نفر به بالا هستند.

روحانی گفت: تقریبا اشتغال سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وابسته به این گونه موارد است که زندگی این افراد تحت فشار قرار گرفته است و ما در اینجا تصویب کردیم که برای همه این‌ها رقمی را مدنظر قرار دهیم و برای هر بنگاهی مشخص شده است و اعلام خواهد شد که چه مقدار به آنها پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پول برای کسانی است که اشتغال آنها فعال نبوده و کارگران خود را نگه داشتند تا بتوانند بنگاه‌های خود را به‌تدریج فعال کنند. البته این بنگاه‌ها همه یکسان نیستند. بنا شد دو دسته شود، آن بنگاه‌هایی که به دستور ستاد کرونا رسما تعطیل شده و آنها گفته شده که فعالیت نکنند و هنوز هم تعطیل هستند و حتی در پایان ماه فروردین که کسب و کارها فعال می‌شود چون آنها پرریسک خواهند بود بازهم تا اطلاع ثانوی فعال نخواهند شد. برای ما هم روشن نیست در ستاد کرونا در گروه‌های کارشناسی بحث می‌شود که چه زمانی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس‌جمهوری گفت: این موضوع را در ستاد ملی کرونا هم توضیح دادم که این بازگشایی پلکانی است و مردم توجه کنند. به خاطر شرایطی که داریم بازگشایی یکمرتبه امکان‌پذیر نیست. به همان اندازه که شرایط بهداشتی ما مهیاتر می‌شود و وزارت بهداشت و درمان به ما می‌گوید که شرایط بهتر شده است به همان نسبت می‌توانیم گشایش بیشتری ایجاد کنیم.

روحانی افزود: در عین حال مردم باید توجه کنند که هرکجا گشایشی حاصل می‌شود این به آن معنا نیست که اصولی که بهداشت و درمان به عنوان فاصله‌گذاری هوشمند مدنظر قرار داده است آن اصول به آن توجه نشود.

منبع: ایران جیب

ارسال نظر