|
کدخبر: 91335

چقدر ماسک و الکل داریم؟

بر اساس آمارهای اولیه، همزمان با شیوع کرونا و درخواست حوزه بهداشت و درمان، مجموع ماسکهای سه لایه و N۹۵ تولیدی در سطح کشور تاکنون حدود ۱۵ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۳۷۲ عدد بوده و ۱۶ میلیون و ۱۵۰ هزار ماسک N۹۵ و سه لایه نیز وارد شده است.

گسترش نیوز - وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با اعلام خبر بالا افزود: همچنین در این مدت، تاکنون ۱۳۶ میلیارد تومان توسط شرکتهای بزرگ معدنی و صنایع معدنی برای تامین اقلام و کالاهای مرتبط با کرونا کمک شده است که ۹ میلیون ماسک سه لایه و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ماسک N۹۵ تهیه و به ستاد مبارزه با کرونا در کلیه استانهای کشور اهدا شده است تا با هماهنگی وزارت بهداشت به صورت رایگان توزیع شود.

تامین ارز موردنیاز واردات اقلام بهداشتی از محل تهاتر به میزان ۶.۶ میلیون یورو تاکنون انجام شده است و آمادگی تامین ارز تا میزان ۳۰ میلیون یورو نیز وجود دارد.

کاهش حقوق ورودی واردات ماسک و لباس های پزشکی، ممنوعیت موقت صادرات مواد اولیه، واسطه ای و محصولات نهایی مرتبط با مقابله با کرونا و ابلاغ دستورالعملی ویژه به کلیه شرکتهای تولیدی مرتبط برای تولید سه شیفت محصولات بهداشتی از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

گفتنی است؛ مجموع ماسک تولیدی تاکنون ۱۵ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۳۷۲ عدد بوده که این میزان جمع تولید ماسک سه لایه و N۹۵ است و ۱۴ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۴۲۳ عدد از این ماسک ها توزیع شده و مابقی تولیدات در انتظار تحویل به شرکت های پخش زیرمجموعه سازمان غذا و دارو است.

از سوی دیگر، در مجموع تاکنون واردات ۱۶ میلیون و ۱۵۰ هزار ماسک N۹۵ و سه لایه انجام شده است و واردات لباس یکسره (گان) ۵۴۰ هزار عدد بوده است.

گزارش شاتا می افزاید: وزارت صمت همچنین در این بازه زمانی، تامین و توزیع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم برای ایجاد ثبات در بازار را در دستور کار قرار داده و حدود ۴ میلیون تن کالای اساسی در گمرک منتظر تامین ارز توسط بانک مرکزی است.

تولید و توزیع بیش از ۱۳ میلیون لیتر الکل

بر اساس این گزارش، همچنین مجموع تولید الکل بیش از ۶ میلیون لیتر و مجموع توزیع الکل بیش از ۱۳ میلیون لیتر بوده که مابقی توزیع الکل انجام شده از محل دپوی الکل بوده است که به این آمار اضافه شده است.

همچنین ۲۸۰ تن الکل ظرف هفته جاری واردات شد که یکهزار تن الکل نیز ثبت سفارش شده است.

منبع؛ ایسنا

ارسال نظر