|
کدخبر: 90826

مسکن تحت‌تأثیر بازارهای موازی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازار مسکن امسال بازاری آرام و بدون نوسان خواهد بود، گفت: بازار مسکن تحت تأثیر بازارهای موازی از جمله ارز، سکه و طلا قرار دارد.

گسترش نیوز: "محمود محمودزاده" با بیان اینکه بازار مسکن امسال بازاری آرام و بدون نوسان خواهد بود، اظهار داشت: بازار مسکن تحت تأثیر بازارهای موازی از جمله ارز، سکه و طلا قرار دارد.

او با بیان اینکه در صورتی که نوسان و یا تغییری در بازارهای موازی مانند ارز و سکه ایجاد نشود هیچ دلیلی برای افزایش قیمت در بازار مسکن وجود نخواهد داشت، افزود: باید سعی کنیم امسال وضعیت و بازار اقتصادی کشور را آرام نگه داریم تا بازارهایی مانند مسکن به ویژه بخش خرید و فروش آن تحت تأثیر قرار نگیرند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی، توضیح داد: همچنین باید سعی کنیم تا هدف گذاری و برنامه‌ریزی برای ثبات اقتصادی در این بازار را دنبال کنیم و از سویی دیگر با اتمام و پیگیری جدی طرح اقدام ملی مسکن این بازار را به سمت آرامش هدایت کنیم.

mahmodzadeh.jpg

محمودزاده اظهار کرد: راه اندازی سامانه اسکان و املاک می‌تواند به شکل چشم‌گیری میزان واحدهای خالی از سکنه را کاهش دهد و به زودی تأثیر این سامانه‌ را در بازار مسکن خواهیم دید.

او تأکید کرد: در سال‌های گذشته احتکار واحدهای خالی از سکنه باعث شده بود که در برخی از مواقع با افزایش قیمت مسکن روبه‌رو شویم. هم اکنون با راه اندازی این سامانه و ارجاع این اطلاعات به سازمان امور مالیاتی بازار را به سمت آرامش هدایت خواهیم کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، یادآور شد: طرح اقدام ملی مسکن به عنوان بزرگترین طرح مسکن کشور، با ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به دنبال خانه دار کردن اقشار ضعیف و متوسط جامعه است که این امر نقش مؤثری بر کاهش قیمت مسکن خواهد داشت.

محمودزاده ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن بخش عمده‌ای از مشکلات در حوزه مسکن برطرف شود.

منبع: افکار نیوز

ارسال نظر