|
کدخبر: 87564

وزیر راه: خسارات‌های اقتصادی ویروس کرونا جبران می‌شود

وزیر راه وشهرسازی گفت: هیچ جریمه‌ای از مسافران بابت لغو بلیت‌های زمینی و هوایی نباید کسر شود.

گسترش‌نیوز: با بیان اینکه تمامی بلیت هایی که بخش حمل‌ونقل ریلی و بخش هوایی به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دستور دولت کنسل شده بود، گفت: نباید شرکت‌های هواپیمایی در قبال لغو سفر، جریمه‌ای از مسافران دریافت کنند، بسیاری از مسافران به دلیل شیوع ویروس کرونا در خواست کنسلی بلیت خود را داشتند که با رایزنی‌های انجام شده دستور داده شد هیچ یک از آژانس‌ها نباید از مسافران به دلیل کنسلی بلیت جریمه دریافت کنند.

اسلامی اظهار کرد: برخی از کاروان‌های راهیان نور درخواست کنسلی بلیت خود را داشتند که دستور داده شد به هیچ عنوان جریمه‌ای دریافت نشود.

او با اشاره به اینکه متاسفانه ویروس کرونا در برخی از استان‌ها شیوع پیدا کرده است، گفت: این ویروس مشکلاتی را ایجاد کرده که باید با همکاری تمامی بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف اقدامات لازم در جهت کنترل کو توقف و شیوع این ویروس انجام شود.

خسارات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا را جبران خواهیم کرد

وزیر راه وشهرسازی یاد آور شد: امیدواریم با بهبوده این روند بتوانیم اقدامات لازم در جهت جبران خسارت‌های ناشی از آن را انجام دهیم.

ساخت پل‌های ویران شده بر اثر سیل

او درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده در استان لرستان هم گفت: تمامی محورها با همکاری نیروهای راهداری در حال بازگشایی است و برخی از مناطق که پل‌هایشان را آب پر کرده است را با همکاری نیروهای راهداری به سرعت در حال ساخت و بازگشایی هستیم.

اسلامی درباره بازگشت مسافرانی که در کشور امارات باقی مانده بودند هم گفت: متاسفانه کشور امارات برای انجام پروازهای ایرانی سختگیری هایی را لحاظ کرده است که با رایزنی‌های انجام شده دو پرواز از ایران ایر و دو پرواز هم از امارات برای بازگرداندن مسافران انجام شد.

او گفت: در ترکیه مسافر ایرانی باقی نمانده اما اگر مسافرانی درخواست بازگشت داشته باشند اقدامات لازم برای بازگرداندن آنها را هم انجام می‌دهیم.

گفتنی است به دنبال قطع ناگهانی تمامی پروازها از تهران به دبی و بالعکس توسط سازمان هواپیمایی کشوری امارات، یک فروند هواپیمای ایرباس "هما" جهت بازگرداندن مسافران ایرانی اعزام می‌شود.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق کشور، سازمان هواپیمایی کشوری امارات در یک اقدام ناگهانی تمامی پروازها از تهران به دبی و بالعکس را تعلیق نمود. این سازمان همچنین از صدور مجوز پرواز جهت بازگرداندن مسافران به کشور خودداری نمود.

پس از این اقدام، با پیگیری‌های رئیس هیات مدیره و مدیرعامل "هما" و مسئولان وزارت امور خارجه با هواپیمایی کشوری امارات، مجوز انجام یک پرواز به فرودگاه آل‌مکتوم دبی جهت بازگرداندن مسافران ایرانی صادر شد.

گفتنی است هواپیمای ایرباس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" روز گذشته جهت بازگرداندن مسافران از دبی به کشور فرودگاه حضرت امام (ره) را به مقصد فرودگاه آل مکتوم ترک خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر