|
کدخبر: 87483

اصلاح قانون نظام صنفی، مطالبه‌ خانواده بزرگ اصناف

تقی‌الهی دهقی، دبیر اتاق اصناف شهرستان ری

اصناف یکی از بزرگترین و مهم‌ترین شبکه‌های توزیع کالاهای اساسی خانوار بوده که بعنوان چشم و چراغ اقتصاد خانواده، با جامعه در ارتباط مستقیم بوده است..

برابر تقویم اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۱۳ اسفند ماه جاری، انتخابات اتاق اصناف در شهرستان ری برگزار خواهد شد و با حضور و احساس مسوولیت خانواده محترم اصناف ان شاالله شاهد مشارکت حداکثری فعالان بازار و اصناف این شهرستان خواهیم بود که ماحصل آن شکل گیری یک اتاق اصناف توانمند و منسجم و به تبع آن، انتخاب هیات رئیسه‌ای مورد وثوق مردم و فعالان بازار و اصناف خواهیم بود.

اصلاح قانون نظام صنفی که یکی از بزرگترین و شاخص‌ترین شعارهای ائتلاف فراگیر رونق تولید و تجارت شهرستان ری بوده، در راستای فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای تحقق شعار سال ( رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی)، امروز به عنوان روزنه ی پر امید و اعتماد افرین در بخش فعالان اصناف نمایان گردیده که امیدواریم با هم افزایی و تعامل ارزش آفرین مجلس شورای اسلامی، وزارت صمت و اصناف و تایید شورای محترم نگهیان، شاهد ابلاغ ایین نامه اصلاحی قانون نظام صنفی کشور باشیم و ان گاه کشور از نقش پر رنگ اصناف و جایگاه این خانواده خدوم در طول سالیان سال، و نقش ارزنده آن در توسعه و رونق اقتصادی نمایان خواهد شد.

امروز نظام اصناف نیاز مند تغییر و اصلاح است که باید با یک تفکر سازنده و کارشناسی، به دنبال اصلاح قوانین و انسجام وحدت بین صنوف و وفاق با مردم باشیم.

اعتماد مردم به اصناف ناشی از سفارش‌های قران کریم به رعایت اخلاق و انسانیت در برخورد با عامه مردم، امروز کاهش یافته و ما وظیفه داریم جایگاه اصناف و حتی جایگاه معیشت فعالان در خانواده بزرگ اصناف را بهبود ببخشیم.

در طول زمان جایگاه اصناف شاهد فراز و نشیب هایی بوده که متاثر از نگاه‌های افراطی و تند روی‌ها و حتی کند روی‌ها نشات گرفته است که در ائتلاف فراگیر رونق تولید و تجارت، همه بر خرد جمعی و استفاده از نظر کارشناسی و اهمیت دادن به نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی گواه داده‌ایم.

باید با احترام به مدیران گذشته تا کنون اصناف که از توان خود برای ارتقای این جایگاه بهره گرفتند تقدیر کرد و شایسته است افرادی را حمایت کنیم که از تعهد لازم برای اصلاح و تجریه لازم برای تغییر درست قوانین حمایت کنیم. و شرایطی را برای اتاق اصناف ایجاد کنیم که موجب مصونیت اتاق اصناف از گزند تصمیمات مسئله دار و برنامه‌های حاشیه ساز باشیم.

ما تاکنون با تاسی از فرمایشات ائمه معصومین و پرورش در یک نظام اسلامی تحت فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)آموخته‌ایم که باید به دور از

تامین منافع گروهی و حزبی، به افزایش ضریب امنیت ملی و اعتماد عمومی کمک کنیم و در صدد ایجاد یک نظام جامع، سالم و به روز اصناف که زمینه ساز یک جامعه ایمن، آباد و رو به تعالی است باشیم.

ائتلاف فراگیر رونق تولید و تجارت شهرستان ری در برنامه ی خود در صدد است جهت احداث یک بنای شایسته ی اصناف این شهرستان، به عنوان ساختمان نظام صنفی تولیدی و توزیعی شهرستان و اتاق اصناف ری، که در جوار پایتخت کشور از جایگاه مرتفعی برخوردار است، اقدام نماید که احداث این بنای ارزشمند، میتواند زیرساخت کمی و کیفی و حضور و تجمیع سایر اتحادیه‌ها و تسهیل خدمات به مراجعان را فراهم سازد.

استقرار خدمات عمومی مانند بسیج اصناف، شعب بانک‌های مرتبط، ایجاد شعب ادارات مرتبط با اصناف و تجهیز مناسب آن موجب ارتقای رضایتمندی ارباب رجوع و خانواده اصناف می‌گردد.

ائتلاف فراگیر رونق تولید و تجارت شهرستان ری با نگاه کارشناسی به ظرفیت‌های بالقوه شهرستان و نیاز سنجی واقعی، اقدام به ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع و به روز از خدمات و نیازمندیهای اقشار مختلف که شهروندان اقدام خواهد نمود که شهروندان به سادگی و بهره گیری از اینترنت و فضای مجازی با تعدد و تکثر خدمات دهندگان و با ضریب بالای فضای رقابت سالم فعالیت کنند را ایجاد کنیم که همه در یک محیط امن و در عدالت کامل و شفاف از تولیدات داخلی و با کیفیت با نرخ مناسب بهره گیرند.

امیدواریم با مشارکت اعضای محترم اتحادیه‌ها و صنوف شاهد تشکیل اتاق اصناف کارا و کارگشا باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها