|
کدخبر: 87305

بازار موبایل در چه وضعیتی است؟

این روزها خرید گوشی تلفن همراه به مسئله‌ای پیچیده برای خریداران بدل شده است چرا که فروشندگان، این کالا را براساس نوسانات بازار ارز می‌فروشند و این موضوع منجر به نوسانات قیمت گوشی همراه شده است.

گسترش‌نیوز : این روزها با افزایش قیمت ارز قیمت انواع گوشی تلفن همراه نیز بعضا در برخی موارد حتی به صورت ساعتی با افزایش مواجه است.

درحالی که گوشی تلفن همراه کالایی است که از مدت‌ها قبل نیازمند ارسال از بازار مبدأ و سپس ترخیص در گمرکات و حمل به بازارهای عمده فروشی و سپس خرده فروشی است، با این حال گزارش میدانی گزارشگر خراسان از سوء استفاده برخی فروشندگان گوشی تلفن همراه از تلاطمات اخیر بازار ارز حکایت می‌کند.

به طبقه فوقانی بازار چهارسو واقع در تقاطع خیابان جمهوری اسلامی و خیابان حافظ می‌رویم. یکی از بازارهای اصلی فروش گوشی تلفن همراه، قیمت یکی از برندهای تلفن همراه را جویا می‌شویم، فروشنده می‌گوید که قیمت آن الان دومیلیون و ۳۵۰ هزار تومان است اما تا ظهر به دومیلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد!

علت را که جویا می‌شویم، می‌گوید: قیمت دلار در بازار به دلیل تغییرات اخیر ناشی از تصمیم FATF تا بعدازظهر افزایش می‌یابد بنابراین تا ظهر این قیمت برای این گوشی وجود دارد و بعدازظهر قیمت دیگری است!

قیمت گوشی «ردمی ایت شیاامی» را از بازار موبایل ایران و چهارسو و بازار علاء‌الدین جویا می‌شویم. قیمت این نشان تجاری پیش از تصمیم‌گیری FATF حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که این قیمت دو روز بعد از این تصمیم‌گیری با افزایشی حدود ۳۵۰ هزار تومان دو میلیون و ۵۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

از فروشنده این نشان تجاری علت این گرانی را می‌پرسیم، می‌گوید: قیمت بازار گوشی تلفن همراه از بازار ارز تاثیر می‌پذیرد. جنس تا شب عید دارد کم می‌شود و اگر همین امروز بخرید بهتر از فرداست!

منبع: روزنامه خراسان

ارسال نظر