|
کدخبر: 87173

پرداخت سود سهام عدالت به کجا رسید؟

علی‌رغم این که رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده که برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی سود ۲۰۵ هزار تومانی سهام عدالت واریز می‌شود اما برخی از این افراد مدعی هستند که این مبلغ را دریافت نکرده‌اند.

گسترش‌نیوز: واریز سود سهام عدالت از روز شنبه سوم اسفند ماه آغاز شد و طبق اعلام رئیس سازمان خصوصی‌سازی همه کسانی که سهام عدالت دارند تا پایان هفته سود آن را دریافت خواهند کرد.

پیش لز آغاز واریزی‌ها علیرضا صالح میزان سود سهام عدالت برای برگه‌های سهام یک میلیون تومانی را ۲۰۵ هزار تومان اعلام کرد.

اما پس از این که نخستین واریزی‌ها در ابتدای هفته انجام شد، بسیاری از کسانی که برگه‌های سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند معترض شدند که مبلغ واریزی سود سهام برای آنها کمتر از مقداری است که رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده است برای سهام‌دارن واریز می‌شود، یعنی مبلغ ۲۰۵ هزار تومان به ازای هر یک میلیون تومان سهام عدالت برای همه افراد واریز نشده است.

پس از آن علیرضا صالح جزییات دیگری را از میزان سود سهام عدالت بیان کرد.

براساس اظهارات وی، سود ۲۰۵ هزار تومانی به ازای یک میلیون تومان سهام عدالت، برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی واریز می‌شود چون این افراد ۵۰ درصد تخفیف و ۵۰ درصد سهام عدالت دارند.

همچنین از آنجایی که مردم برای برگه‌های یک میلیون تومانی سهام عدالت که حدود ۱۰ سال پیش دریافت کرده‌اند پولی نپرداخته‌اند، ارزش واقعی این برگه‌های یک میلیون تومانی حدود ۵۳۰ هزار تومان است که سود این مقدار ۱۰۹ هزار تومان محاسبه شده است.

به گفته صالح، اگر فردی در آن زمان پول واریز می‌کرد و ۵۰۰ هزار تومان دیگر این سهام را می‌خرید، سهام عدالت آنها یک میلیون تومانی می‌شد و امسال ۲۰۵ هزار تومان سود دریافت می‌کرد. به طور مثال کسی که در زمان توزیع سهام عدالت، ۲۰۰ هزار تومان واریز کرده، سهام عدالت آن ۷۰۰ هزار تومانی است و سود سهام این فرد به طور مثال ۱۴۰ هزار تومان می‌شود.

بنابراین طبق گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، سود ۲۰۵ هزار تومانی سهام عدالت برای همه افراد واریز نمی‌شود. اما در بین اظهارات دارندگان سهام عدالت، انتقادات مشمولان بهزیستی نیز وجود دارد.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها