|
کدخبر: 87082

اختصاصی گسترش نیوز از نششت خبری سخنگوی سازمان تعزیزات حکومتی:

کشف ۳ میلیون ماسک احتکارشده / داروخانه‌های متخلف پلمب شدند

سخنگوی سازمان تعزیرات در نشست خبری به ارائه توضیحاتی درباره تخلفات به خصوص در زمینه پرونده‌های مرتبط با لبنیات و همچنین ماسک که این روزها بحث‌ زیادی در مورد آن می‌شود پرداخت.

گسترش‌نیوز: سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیزات اظهارکرد: هزار و سیصد و چهار پرونده لبنی تشکیل شده و متخلفین حدود ۵۳ میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

وی ادامه داد: اذربایجان شرقی با آمار ۷ داروخانه بیشترین امار پلمب به را خود اختصاص داده است. با همکاری سازمان اطلاعات سپاه سه میلیون ماسک احتکار شده کشف شد. در کرمانشاه نیز ۲۵۰ کارتن دستکش بهداشتی کشف شد.

وی در ادامه از احتکار در حوزه مرکبات سخن گفت و اظهار کرد: ما شاهد بعصی بداخلاقی‌ها در حوزه نیازمندی‌های مردم هستیم. احتکارکننده با سلامت جامعه بازی می‌کند. به جد با محتکران مرکبات به خصوص در استان فارس برخورد می‌شود. خواهش من این است که بازاریان خطاهای همکاران خود را متذکر شوند. با توجه به این که صادرات این نوع اقلام ممنوع شده است به مردم اطمینان خاطر می‌دهم که این اقلام باید در داخل به فروش برسند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در جریان نشست خبری به تشریح مهم‌ترین فعالیت‌های اخیر این سازمان پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی گفت: اخیرا نظارت بر پخش و فروش ماسک و مواد صدعفونی‌کننده به مهم‌ترین کار این سازمان تبدیل شده است.

رایگانی در ادامه افزود: صد درصد گشت زنی‌ها به بحث ماسک مربوط می‌شود. قیمت ماسک فیلتردار ۴۱۰ و نوع فیلتردار ۵۱۰ است و قیمت‌گذاری بیشتر از این مقدار اخلال در نظام سلامت کشور به شمار می‌اید و به شدت با آن برخورد می‌شود. مردم با تماس با شماره ۱۳۵ تخلفات را گزارش دهند.

وی گفت: ما هم معتقدیم که انتظارات مردم از این سازمان به طور کامل اجابت نشده است. اختیارات ما با میزان انتظارات تناسب ندارد. ریس شعبه تعزیرات به اندازه رئیس یک اتحادیه اختیارات ندارد. ما حتی اختیار پلمب نداریم.

سخنگوی سازمان تعزیرات اظهار کرد: خواهش من از مردم ان است که گول تبلیغات سلبریتی هایی که به اسم داروی کرونا شربت می‌فروشند را نخورد. قطعا با این موارد برخورد می‌کنیم. کسی حق ندارد از نگرانی مردم سواستفاده کند.

وی اشاره کرد: طرح نظارت از ۱۰ اسفند شروع می‌شود و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت. ۱۳۰۰ نفر از همکاران در فازهای مختلف این طرح نظارتی حصور خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: مردم مطمن باشند که بحث قرنطینه شدن مطرح نیست و اصلا امکان آن وجود ندارد. خود چینی‌ها هم از این تجربه راضی نیستند. مایحتاج مردم به طور کامل تامین است و مردم از این بابت نگران نباشند.

رایگانی بیان کرد: بدون تعارف بگویم که در ارتباط با برخورد با متخلفین کمبود قانون داریم. تنها جریمه متخلف ۱۰ تا ۷۰ درصد کالای ضبط شده است و این به هیچ عنوان کافی نیست. مجازات کنونی بازنداره نیست و ما چند سال است که این موصوع را گفته‌ایم ولی هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی در پایان گفت: ضعف قانون باعث می‌شود که تکرار جرم برای متخلف به صرفه باشد. فلان متخلفی که با ارز دولتی جنس وارد کرده به این نتیجه می‌رسد که پرداخت و تکرار دوباره جرم به صرفه است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها