|
کدخبر: 86713 شروین اشیدری

گفت‌وگوی گسترش نیوز با سخن گوی سازمان هواپیمایی کشور:

جزئیات صدور گواهی سلامت برای مسافران / درخواستی که ترکیه از ایران داشت

سخنگوی سازمان هواپیمایی می‌گوید: در همه پروازها بدون استثنا قبل از پرواز، عفونت‌زدایی انجام می‌شود.

گسترش‌نیوز: این روزها به نظر می‌رسد که تعداد مسافران خارجی به‌شدت کاهش پیداکرده و حتی شرکت‌های هوایی با مشکلی چون محدودیت دو کشور عراق و کویت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. امروز هم خبر صدور برگه سلامت برای مسافران ترکیه‌ در رسانه‌ها منتشر شد، اما جزییات از آن منتشر نشد.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در رابطه با جزئیات این موضوع به گسترش نیوز می‌گوید: اگرچه در همه پروازها بدون استثنا قبل از پرواز، عفونت‌زدایی انجام می‌شود. کشور ترکیه از ما درخواست کرده تا برای مسافران گواهی برگه سلامت را صادر کنیم تا مسافران پس از تائید سلامتشان بتوانند به کشور ترکیه سفر کنند.

jafarzade1.jpg

او در ادامه اضافه کرد: درصورتی‌که کشور‌های دیگر هم از ما چنین درخواستی را داشته باشند به آن جامه عمل می‌پوشانیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی افزود: بر اساس انکس‌های ۱۹ گانه ایکائو، اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری در سه حوزه فرودگاه‌ها، پروازها و پرسنل فرودگاهی و پروازی برمبنای دستورالعمل وزارت بهداشت و همه فرآیندهای آن در حال اجراست.

به گفته جعفرزاده دستورالعمل‌ها و اقدامات پیشگیرانه سازمان هواپیمایی کشوری به‌منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در حال اجراست، اما در رابطه با چگونگی تست و اینکه در چه سطی این کار انجام می‌شود جزئیات را باید از وزارت بهداشت جویا شد. زیرا پزشکان وزارت بهداشت که در فرودگاه حضور دارند می‌توانند با انجام آزمایش‌هایی گواهی بهداشت را برای مسافران را صادر کنند. با توجه به اینکه چنین اقدامی برای ما وجود داشت به آن جامه عمل پوشاندیم که یکی از اقدامات پیشگیرانه به شمار می‌آید.

وی افزود: در این ایام هرگونه ابلاغیه‌ای که وزارت بهداشت ضرورت می‌داند در جهت اقدامات پیشگیرانه به سازمان ابلاغ و سازمان نیز مجموعه‌های تحت نظارت خود را ملزم به اجرای این دستورالعمل‌های مذکور ازجمله بخشنامه‌های پزشکی، دستورالعمل‌های مقابله با این ویروس و کلاس‌های آموزشی برای کروی پروازی، راهنمای ضدعفونی هواپیما اعم از بدنه، صندلی‌ها و میزهای غذاخوری، کمربند ایمنی، سرویس‌های بهداشتی و وسایل حفاظتی می‌داند. لازم به ذکر است با همکاری وزارت بهداشت توزیع فرم‌های خوداظهاری بین مسافران در حال اجراست.

جعفرزاده در پاسخ به این که چند درصد از پرواز‌ها در شرایط فعلی کاهش داشته است؟ بیان کرد: این موضوع نیاز به برسی‌های دقیق و گزارش جامع دارد. همچنین به افکار عمومی احترام گذاشته و بر اساس محاسبات ذهنی موضوعی را بیان نمی کنم

ارسال نظر