|
کدخبر: 86603 سینا ستوده

تولید یک پیشرانه و ۲ خودروی جدید در سال ۹۹

مدیرعامل ساپکو با بیان این که با وجود شرایط تحریم‌های ظالمانه گام‌های بلندی در طراحی موتور و قوای محرکه برداشته شده، از رونمایی گیربکس شش سرعته در اسفندماه و بهره‌برداری از موتور ای‌اف‌پلاس در نیمه اول سال ۹۹ خبر داد.

گسترش‌نیوز: عادل پیرمحمدی در اختتامیه یازدهمین همایش موتورهای درونسوز آنچه را در حوزه موتور در کشور اتفاق افتاده است، از افتخارات صنعت برشمرد و افزود: زمانی بود که مشکلات در بخش موتور را مقطعی حل می‌کردیم اما امروز به دنبال حل ریشه‌ای آنها هستیم.

pirmohammadi.jpg

وی پروژه ای‌اف‌۷ را از جمله پروژه‌هایی دانست که به‌صورت ریشه‌ای به مسائل موتور پرداخته و خودکفایی در این حوزه را امکان‌پذیر ساخته است و تصریح کرد: امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که مشکلات موتوری خود را به راحتی در مرکز تحقیقات موتور حل می‌کنیم. موتور ملی و موتور ای‌اف‌۷ از جمله دستاوردهای این مرکز بوده و هم اکنون پروژه‌های‌ای اف ۴ و ‌ای اف پلاس در دست تحقیق هستند.

پیرمحمدی نگاه کنونی در گروه صنعتی ایران خودرو را نگاه توسعه محصول عنوان کرد و افزود: امروز ما از تولید محوری فراتر رفته و مقدمات توسعه را در ایران خودرو فراهم آورده‌ایم.

وی به بازدید رئیس‌جمهوری از خودروی طراحی شده توسط کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو اشاره کرد و گفت: این پروژه حاصل سال‌ها دسترنج مهندسان ایرانی است و سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.

مدیرعامل ساپکو شکوفایی در خودکفایی مواد اولیه را از دیگر دستاوردهای مقابله با تحریم‌ها دانست و خاطرنشان کرد: امروز پرونده استاندارد مواد اولیه پیچ و مهره‌ها در کشور بسته شده و در این زمینه خودکفا هستیم. ما دریافته‌ایم که تولید بدون پشتوانه دانش فنی ماندگار نیست و از این رو به دنبال توسعه محصولات خود هستیم.

وی با اعلام این که از سال آینده، دو محصول وارد سبد محصولات ایران خودرو خواهد شد، تولید K۱۳۲ و محصولات مختلف روی این پلتفرم را از جمله برنامه‌های سال آینده این خودروساز برشمرد.

پیرمحمدی در پایان با اشاره به این که عزم جدی برای همکاری با شرکت‌ها و مراکز دانشگاهی برای توسعه خودکفایی در کشور وجود دارد، افزود: اگر پروژهای صنعت محور و کاربردی در دانشگاهها تعریف شود، آمادگی همکاری‌های مشترک با آنها را داریم.

ارسال نظر