|
کدخبر: 86529

در گفت‌وگوی گسترش‌نیوز با دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی مطرح شد:

شرکت‌های هواپیمایی متضرران لغو سفر‌ها

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: لغو سفر‌ها و بلیط‌ها تنها مربوط به سفر‌های خارجی نیست و شامل سفر‌های داخلی هم می‌شود که زیان شدیدی برای شرکت‌های مسافری به همراه دارد.

گسترش‌نیوز: شیوع کرونا در ایران موجی از نگرانی را برای مسافران داخلی و خارجی به همراه داشت. البته جز این مسائل مردم کشور‌های همسایه هم در فضای مجازی نگرانی خود را نشان دادند و از ترس خود نوشتند و خواستار بسته شدن مرز‌های این کشور به روی ایرانیان برای شیوع کرونا شدند. آنچه نمایان است بسیاری از مسافران بلیط‌های خود را لغو کرده‌اند. اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود چرا که شنیده‌ها حاکی از آن است برخی از تور‌های مسافرتی هم لغو شده‌اند. گسترش نیوز برای پیگیری این موضوع تماس‌های مکرری با حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر مسافرت‌های هوایی داشت که جملگی بی‌نتیجه ماند. حال با وجود چنین شرایطی آیا تفاوت قیمتی بین پرواز‌ها نیست با این حجم بالای انصراف دهندگان سفر!

مقصود اسعدی سامانی در رابطه با چگونگی شرایط شرکت‌های مسافری به گسترش‌نیوز می‌گوید: آمار و ارقام دقیقی از تعداد انصراف دهندگان سفرهای خارجی وجود ندارد ولی تعداد کثیری از افراد بلیط‌های خود را لغو کرده و مسافرت منصرف شده‌اند.

SAMANI1.jpg

او در ادامه توضیح داد: متاسفانه لغو بلیط‌ها شامل سفر‌های داخلی نیز می‌شود. این موضوع مربوط به روز‌های اخیر است که نگرانی مردم از شیوع ویروس کرونا موجب چنین اقدامی از سوی مسافران شده است. اما اکنون نمی‌توان درمورد قیمت بلیط‌ها و تغییر قیمت‌ها صحبت کرد و این موضوع نیاز به زمان دارد تا مورد بررسی قرار بگیرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خاتمه اضافه کرد: طبق مقرارت شرکت‌های هواپیمایی در صورت لغو بلیط مبلغی از آن کسر می‌شود که بستگی به شرایط و زمان لغو بلیط دارد. البته جالب است بدانید شرکت‌های هواپیمایی بیشترین متضرران هستند. زیرا تعداد کثیری بلیط‌های خود را لغو می‌کنند و شرکت هواپیمایی مجبور است برای تعداد اندک مسافر پرواز را انجام دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها