|
کدخبر: 86260

پرداخت ۳۲ درصد از مطالبات زعفران‌کاران

در حال حاضر بیش از ۳۲ درصد از مطالبات زعفران‌کاران در استان‌ها پرداخت شده و با رایزنی‌هایی که با بانک‌ها داشتیم، تا ۱۰ روز آینده این میزان به ۴۰ درصد خواهد رسید.

گسترش نیوز - حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جلسه شورای مرکزی صنفی کشاورزی اظهار داشت: مازاد شیرخشک باید صادر شود تا در شب عید دچار مشکل شیر نشویم.

zaferan.jpg

او با اشاره به عوارض صادرات خرما گفت: عوارض صادرات خرما بسیار زیاد است، این عوارض بالای صادراتی، دامن‌گیر سیستان هم خواهد شد و انتظار ما این است که نظام صنفی این موضوع را از ستاد تنظیم بازار پیگیر شود.

شیرزاد با اشاره به مانده مطالبات زعفران‌کاران اظهار کرد: وظیفه سازمان تعاون روستایی خرید، انبارش و وضع دستورالعمل‌ها بوده و این عمل را به بهترین شکل ممکن و با ۷۲ تن ذخیره زعفران انجام داده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: تامین مالی این زعفران خریداری شده با بانک مرکزی و بانک‌های عامل بوده است و در حال حاضر بیش از ۳۲ درصد از مطالبات زعفران‌کاران در استان‌ها پرداخت شده و با رایزنی‌هایی که با بانک‌ها داشتیم، تا ۱۰ روز آینده این میزان به ۴۰ درصد خواهد رسید.

شیرزاد گفت: فروش رب فله در بورس کالا برای پرداخت بدهی گوجه‌کاران در حال اتمام است و در حال حاضر ۹۳ درصد مطالبات آن‌ها پرداخت شده که تا قبل از سال ۹۹ این پرداخت‌ها تکمیل خواهد شد.

او در پایان بیان کرد: در یک سال گذشته مازاد تولید را در محصولات زراعی، دامی و باغی داشتیم که نظام صنفی کشاورزی باید یک ورود موثر در این بخش داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر