|
کدخبر: 85890

جزئیات ساخت ۵۰ هزار مسکن برای محرومان

رئیس هیات مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ساخت ۵۰ هزار واحد در قالب طرح ملی مسکن با قیمت زمین نزدیک به صفر برای محرومان خبر داد.

گسترش‌نیوز: علی‌اکبر محرابیان با اشاره به این‌که برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بر پایه اشتغالزایی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی پایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: این برنامه‌ها شامل سرفصل‌هایی از جمله کارآفرینی، توسعه فضاهای آموزشی، کمک به ارتقای سطح سلامت، ارائه خدمات بیمه‌ای و مالی به محرومان، ساخت مسکن، ‌پروژه‌های زیربنایی، رشد و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان، مشارکت در تامین لوازم توانبخشی و... است.

وی با بیان این‌که در بخش توانمندسازی اقتصادی ۳۰ هزار طرح به ارزش ۷۲ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۶۰ هزار نفری اجار شده یا در حال اجراست، ادامه داد: ‌در بخش زیربنایی ۳۴۳۵۰ طرح با مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان اجرا شده که شامل ساخت ۱۷۷۰ مدرسه، ۱۱۰۰ باب مسجد و حسینه، ۱۵ مرکز درمانی و مرکز درمان سرطان و ساخت ۳۰ هزار مسکن برای محرومان است.

وی افزود: مجموع کل خدمات ارائه شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام بیش از ۶۰ هزار طرح به مبلغ ۷۸ هزار میلیارد تومان با اشتغالزایی مجموع ۴۶۰ هزار نفری است.

رئیس هیات مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ادامه با ساخت مسکن ارزان‌قیمت در قالب طرم ملی مسکن برای محرومان اشاره و تصریح کرد: در این مرحله ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته است. در این زمینه برای تامین تسهیلات با بانک مسکن قرارداد امضا شده و با کارگروه مشترک با وزارت راه و شهرسازی جلساتی را برگزار کرده‌ایم.

محرابیان با اشاره به این که این تعداد واحد مسکن ملی در ۳۱ استان کشور اجرا می‌شود، ‌گفت: ‌تاکنون برای ۱۵۱۰۰ واحد تامین زمین شده و ۳۴۹۰۰ واحد فاقد زمین هستند.

وی بیان کرد: زمین ۸۶۰۰ واحد را وزارت راه تامین کرده و تا مرحله معرفی قراردادهای اجاره ۹۹ ساله پیش رفته است، اظهار کرد: علاوه بر این ستاد اجرایی فرمان امام برای ۶۵۰۰ واحد زمین با قیمت نزدیک به صفر را تامین کرده است. پس از دوره ساخت قیمت زمین با ۳ سال تنفس طی ۳۶ ماه به صورت اقساط پلکانی بدون یک ریال سود دریافت می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها