|
کدخبر: 82744

برگزاری همایش بانوان کارآفرین در سیستان و بلوچستان

نخستین همایش بانوان کارآفرین و مشاورین بانوان منطقه ۶ سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

گسترش‌نیوز: معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران "بیان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، حمایتهای نرم افزاری از قبیل برگزاری تورهای بازدید از واحد‌های تولیدی، آموزش واحد‌های تولیدی و ازاین دست اقدامات را برای توانمند‌سازی واحد‌های تولیدی انجام می‌دهد.

hamayesh001'.jpg

اصغر مصاحب تاکید کرد: اصلی‌ترین رسالت این سازمان فراهم آوردن زیر ساختهای لازم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که یکی از مدلهای توسعه اقتصادی در دنیا خوشه صنعتی است، پروژه اجرای خوشه‌های صنعتی در استانهای مختلف نیز با توجه به مطالعات انجام شده و ظرفیتهای هر استان، از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز در حال انجام است.

"ماندانا زنگنه" تاکید کرد: هر گاه ما بتوانیم افراد را در بخشهای مختلف مدیریتی و کار آفرینی را فارغ از توجه به مسائلی همچون جنسیت، فرهنگ و مسائلی از این قبیل انتخاب کنیم و ملاک منتخب بودن تخصص، توان و تعهد افراد باشد، می‌توانیم بگوییم در این بخش توسعه یافته هستیم.

hamayesh003.jpg

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری یاد آور شد: شناساندن بانوان کار آفرین از طریق ساخت مستندهایی که در رسانه ملی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ایجاد طرح بیمه کارفرمایان خوشه برای بانوان عضو خوشه‌های کسب و کار و تخفیف بیمه سهم کارفرما از دیگر پیشنهاداتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

مشاور امور بانوان سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: خوشه‌های کسب کار از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در مناطق مخلف شود.

" پروانه رامین" اظهارکرد: در این میان خوشه‌های کسب و کاری که بانوان می‌توانند نقش آفرینی در آن داشته باشند باید در اولویت برنامه‌ای مطالعاتی و اجرایی قرار گیرد در این راستا ظرفیتهای استانهای مختلف باید شناسایی شود و بر اساس آن اقدامات اندیشمندانه انجام داد.

مدیر کل امور بانوان و استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه با پایین بودن نرخ توسعه یافتگی در ابعاد مختلف در استان و علی الخصوص بانوان باید برای بانوان کار آفرین موجود در استان اقداماتی موثر در جهت رفع مشکلات و موانع تولید آنها انجام دهیم.

hamayesh005.jpg

سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون در استان ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی مستقر است که درحال‌حاضر در ۶ شهرک در استان بانوان کار آفرین استقرار دارند.

علیرضا راشکی تاکید کرد: گردآوری کتابچه تخصصی راهنمای سرمایه‌گذاری بانوان در استان با توجه به قوانین و مقررات موجود در حوزه مختلف پیشنهاد می‌شود در دستور کار قرار گیرد.

در انتها مشاور امور بانوان کارآفرین مدیرعامل و مسئول روابط عمومی و آموزش شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در خصوص فلسفه برگزاری این همایش گفت: از میان واحد‌های تولیدی که در استان فعالیت دارند تنها ۱۱ واحد تولیدی به صورت واقعی وعملی کارافرین آنان بانوان می‌باشند که با وجود تحریم‌ها و رکود در سال‌های اخیر قدرتمندانه به کار خود ادامه میدهند و با وجود اینکه مجبور شدند با ظرفیت کمتر کار کنند ولی همچنان با عشق ادامه دادند و موفق هستند.

hamayesh006.jpg

خلیلی افزود: ایجاد پارک‌های نو آوری و کار افرینی بانوان استانها جهت رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور و به جریان افتادن مصوبه شورای توسعه و تعاون بانوان کار آفرین که در سال ۱۳۹۶ با حضور مشاور وقت بانوان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی مصوب شد.

وی همچنین اشاره کرد: مطالعه و اجرا خوشه صنعتی صنایع دستی بانوان استان به علت اینکه خوشه سوزن دوزی که پیش از این مطالعه شده به صورت انفرادی باتوجه به مسائل علمی و کارشناسی شده به لحاظ تک محصول بودن کاربرد چندانی نخواهد داشت و سوزن دوزی زمانی به بازار خوبی دست پیدا خواهد کرد که در کنار سایر مصنوعات دستی از جمله البسه، چرم، آینه کاری، سنگ کاری و غیره قرار گیرد.

وی اشاره کرد: تسهیلات به عنوان میکروکردیتها که در سایر کشورها از جمله بنگلادش و هند ارائه شده می‌تواند آینده خوبی داشته و همچنین مکانیزم وامهای پله‌ای که ۴ درصد سود بانکی دارند که توسط آستان قدس رضوی ارائه می‌شود و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در استان فعالانه تر و متعهدانه تر عمل کنند می‌تواند کمک بسیار خوبی برای بانوان کار افرین باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها