|
کدخبر: 82743

درصد تغییرات خرید و فروش خانه در مناطق تهران

در دی ماه امسال میزان خرید و فروش آپارتمان‌های منطقه۲۰ تهران با رشد بیشتری نسبت به مناطق دیگر همراه شده، از سوی دیگر میزان معاملات منطقه۱۷ و منطقه۱۹ به ترتیب ۱۱٫۲ و ۵٫۲ درصد کاهش داشته است.

گسترش‌نیوز: نرخ مسکن در دی ماه نسبت به آذر ماه امسال به طور میانگین ۳٫۰۳ درصد افزایش و نسبت به دی ماه سال گذشته ۴۱٫۹ درصد افزایش یافته است. نرخ مسکن تهران در دی ماه امسال به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است.

amar-kharid-khane.jpg

بر اساس آمارهای وزارت راه و شهرسازی، متوسط نرخ یک مترمربع آپارتمان در تهران در دی ماه امسال به ۱۳ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان رسیده است.

آمارها نشان می‌دهد در دی ماه امسال میزان خرید و فروش آپارتمان‌های منطقه۲۰ تهران با رشد بیشتری نسبت به مناطق دیگر همراه شده، به طوری که حجم معاملات در این منطقه در دی ماه نسبت به ماه قبل با رشد بیش از ۵۰ درصد همراه شده، این در حالی است که نرخ مسکن در این منطقه نیز طی دوره مذکور ۲٫۱ درصد رشد داشته است.

درصد تغییرات معاملات مسکن در مناطق ۲۲گانه تهران در دی ماه امسال

در دوره مذکور حجم معاملات مسکن در منطقه۲۰ تهران ۵۲٫۹ درصد افزایش داشته و از ۷۲ فقره به ۷۶ فقره رسیده است.

مناطقی که حجم معاملات آن طی یکماهه دی ماه کاهش یافته، منطقه۱۷ و منطقه۱۹ بوده که طی این دوره در حالی که نرخ خانه در این مناطق با کاهش همراه بوده میزان معاملات آنها به ترتیب ۱۱٫۲ و ۵٫۲ درصد کاهش داشته است.

در بین مناطق ۲۲گانه تهران، منقطه۵ با سهم ۱۷٫۱ درصدی بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است.

در مجموع تعداد معاملات مسکن در سطح شهر تهران نسبت به ماه قبل با رشد ۱۳٫۲ درصدی همراه بوده و به بیش از ۹۶۰۰ فقره رسیده است.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها