|
کدخبر: 82729

معاون دیپلماسی اقتصادی وزرات امور خارجه در جشنواره حاتم مطرح کرد:

اهمیت پیدا کردن بازارهای صادراتی برای توسعه تجارت خارجی

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید کرد: باید بازارهای صادراتی جدید را پیدا کنیم تا تولیدات کشور به این بازارها عرضه شود و صادرات توسعه یابد.

گسترش‌نیوز : غلامرضا انصاری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اظهار کرد: برای حمایت از تولید باید یک سری ساز و کارها در نظر گرفته شود. آنچه که مسلم است سخت‌ترین تحریم‌ها بر ما وارد شده است. امیدواریم با تغییرات حامی تولید داخل باشیم.

وی ادامه داد: اگر‌ می‌خواهیم در حوزه تجارت خارجی موفق باشیم باید بازار صادراتی پیدا کنیم. بازار داخلی ۸۵ میلیون نفری پاسخگوی تولیدات داخل نیست. باید تلاش کنیم برای محصولات دانش‌بنیان بازار صادراتی پیدا کنیم. نمی‌توان به بازارهای همسایه اکتفا کرد چرا که دچار تحولات سیاسی و اقتصادی هستند. نیاز به این وجود دارد که سعی کنیم به سمت موافقت‌نامه‌های تجاری برویم.

انصاری افزود: خوشبختانه موافقت‌نامه اوراسیا در آغاز کار با موفقیت‌های خوبی همراه بود. ما باید این تجربه را تکرار کنیم. موافقت‌نامه تجارت ترجیحی با مالزی و هند نیز در دست اقدام است. تفکری که در داخل کشور داریم جزو موانع اصلی هستند.

وی در پایان اشاره کرد: با توجه به حذف نفت از بودجه کشور اگرچه آغاز خوبی هست اما برای تحمل فشار باید تولید را به سمت بازارهای جدید هدایت کنیم. تنها راه این است که مبادله با کشورهای مختلف داشته باشیم و امیدواریم وزارت امور خارجه بتواند نقش خود را در این زمینه به خوبی انجام دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها