|
کدخبر: 82015

عرضه اولیه چهار شرکت جدید در بهمن ماه

به گفته افسانه اروجی، معاون فرابورس، به احتمال بسیار زیاد چهار شرکت جدید در بهمن ماه امسال در فرابورس عرضه اولیه خواهند شد. وضعیت مالی شرکت‌های در صف عرضه اولیه فرابورس چگونه است؟

گسترش نیوز- افسانه اروجی، معاون بازار فرابورس گفته است، به احتمال زیاد در بهمن ماه چهار شرکت عرضه اولیه خواهند شد. به گزارش بورس پرس، بر اساس اعلام معاون بازار فرابورس پیگیری ورود شرکت‌های جدید به تابلو همچنان ادامه دارد و با توجه به انتشار اطلاعات میان‌دوره‌ای، چهار شرکت مهر آیندگان ( با سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومان)، ذوب روی اصفهان ( با سرمایه ۶۰ میلیارد تومان)، لاستیک یزد ( با سرمایه ۵۱ میلیارد تومان) و کلر پارس ( با سرمایه ۳۳ میلیارد تومان) آماده عرضه اولیه هستند و اگر نکته خاصی در گزارش‌های آنها وجود نداشته باشد، در بهمن ماه هر هفته یکی از این چهار شرکت عرضه خواهند شد.

bors-talarshisheyi.jpg

وضعیت مالی نمادهای عرضه اولیه شرکت ذوب روی اصفهان با نماد معاملاتی فروی پس از احراز کلیه شرایط پذیرش در تاریخ ۱۳ آبان ماه امسال به عنوان دویست و چهارمین نماد معاملاتی در فهرست نمادهای فرابورس ایران درج شد. در این شرکت که در سال ۱۳۷۷ تاسیس شده کنسانتره روی با روش هیدرومتالوژی ابتدا به ورق و سپس به شمش روی تبدیل شده و عمدتا به خارج از کشور صادر می‌شود. شرکت باما ۹۹٫۷ درصد از سهام شرکت ذوب روی اصفهان را در اختیار دارد. این شرکت یکی از تولیدکنندگان کنسانتره سرب و روی در ایران می‌باشد و بیش از ۶۰ سال است که در عرصه اکتشاف، استخراج و فرآوری روی و سرب یکی از پیشگامان بازار محسوب می‌شود. شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان که در سال ۱۳۷۴ تاسیس شده زیر مجموعه صندوق بازنشستگی و رفاه کارکنان صنعت نفت و شرکت سرمایه‌گذاری اهداف بوده و با آخرین سرمایه ثبت شده ۱۰۰۰۰ملیلیارد ریال در حوزه مدیریت دارایی و سایر خدمات مالی فعال است. کلرپارس در سال ۱۳۶۶ در تبریز تاسیس شده و سهامدار عمده آن شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین است. این شرکت که روزانه ۵۰تن کلر تولید می‌کند با سرمایه‌ای بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان در ۹ ماهه نخست امسال ۱۷۷ تومان به ازای هر سهم سود محقق کرده است. مجتمع صنایع لاستیک یزد که با نماد پیزد در فرابوس پذیرش شده سرمایه‌ای ۵۱ میلیارد تومانی را ثبت کرده و دو شرکت مجتمع صنعتی آرتاویل تایر با ۶۱ درصد و شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۳۶درصد سهامداران عمده آن هستند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر