|
کدخبر: 81769

آپارتمان در منطقه یک تهران متری چند؟

در آبان ماه متوسط نرخ هر مترمربع واحد مسکونی ۱۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه گذشته ۶.۸ درصد افزایش یافته است.

گسترش نیوز: گفتنی است، طبق آمار‌ها در آذر ماه امسال متوسط هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به ۱۳ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان افزایش یافته این در حالی است که در آبان ماه متوسط نرخ هر مترمربع واحد مسکونی ۱۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه گذشته ۶.۸ درصد افزایش یافته است.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که منطقه یک باز هم در افزایش نرخ رکورد زده به طوری که نرخ این منطقه از ۲۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان به ۳۰ میلیون و ۸۵ هزار تومان در آذر ماه افزایش یافته که نشان دهنده رشد ۲۳.۱۴ درصدی است.از سوی دیگر کمترین افزایش نرخ مربوط به منطقه ۱۸ بوده که به ۶ میلیون و ۲۳۹ هزار تومان رسیده است.

چندی پیش تسهیلات خرید مسکن البته در قسمت جعاله از ۲۰ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت که این موضوع نقش موثری در بهبود وضعیت معاملات مسکن داشت که به گفته رئیس کل بانک مسکن تسهیلات خرید مسکن در قسمت زوجین به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش یافته که البته اقساط آن برای متقاضیان ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که همین موضوع باعث اعتراض بسیاری از متقاضیان به دلیل بالا بودن اقساط آن شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از متقاضایان به دلیل بالا بودن اقساط این تسهیلات از دریافت آن انصراف دادند که البته برای هر فرد میزان تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومان با اقساط ماهی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها