|
کدخبر: 81741

پیاز ارزان می‌شود؟

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: پیاز‌هایی که در بازار عرضه می‌شود همه برداشت گذشته و انباری هستند و با برداشت پیاز جدید و عرضه آن به بازار نرخ کاهش می‌یابد.

گسترش نیوز- اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اظهار کرد: وضعیت بازار میوه به دلیل فراوانی مناسب است و مشکلی از لحاظ تامین میوه وجود ندارد. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره نرخ گوجه افزود: نرخ گوجه فرنگی به ثبات رسیده و هر کیلوگرم گوجه فرنگی انباری با نرخ ۴ هزار تومان و گوجه فرنگی بوته رس با نرخ ۷ هزار تومان در میادین عرضه می‌شود.

piaz_950525.jpg

وی با بیان اینکه نرخ هر کیلوگرم پیاز قرمز درحال‌حاضر ۷ هزار تومان است گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی که در استان سیستان و بلوچستان به وجود آمد برداشت پیاز در این مناطق با مشکل مواجه و موجب افزایش نرخ شده است. کارگر ادامه داد: پیاز‌هایی که در بازار عرضه می‌شود همه برداشت گذشته و انباری هستند و با برداشت پیاز جدید و عرضه آن به بازار نرخ کاهش می‌یابد. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره نرخ گوجه تصریح کرد: هر کیلوگرم سیب لبنانی زرد با نرخ ۸ هزار تومان، کیوی ۱۰ هزار تومان، موز ۱۳ هزار تومان، لیموشیرین ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم خیار رسمی با نرخ ۶ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود. وی ادامه داد: هرکیلوگرم پرتقال تامسون شمال ۵ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب ۶ هزار تومان، انار دماوند ۱۲ هزار تومان و گریپ فروت تو سرخ ۴ هزار تومان عرضه می‌شود. وی درباره نرخ صیفی جات نیز گفت: هر کیلوگرم فلفل دلمه سبز با نرخ ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی با نرخ ۳ هزار و ۷۰۰ تومان و کاهو رسمی با نرخ ۳ هزار تومان عرضه می‌شود. کارگر تاکید کرد: قیمت‌های اعلام شده نرخ‌های عمده فروشی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران است و فروشندگان واحد‌های صنفی با سود ۳۵ درصدی می‌توانند این محصولات را عرضه کنند.

منبع: میزان

ارسال نظر