|
کدخبر: 78908

پیمانکاران باید تابع طرح طبقه‌بندی مشاغل باشند

معاون وزیر کار گفت: پیمانکارانی که تحت هر شرایطی با شرکت‌های پیمان‌دهنده قرارداد بسته و کار می‌کنند، باید از طرح طبقه‌بندی مشاغل تبعیت کنند.

گسترش نیوز: حاتم شاکرمی با اشاره با بیان اینکه پرداخت بدون تبعیض مزد برای انجام کارهای هم ارزش از حقوق اولیه نیروی کار است، تاکید کرد: پیمانکارانی که تحت هر شرایطی با شرکت‌های پیمان‌دهنده قرارداد داشته و فعالیت می‌کنند باید از طرح طبقه بندی مشاغل کارگاه اصلی تبعیت کنند.

وی گفت: هدف نظام جبران خدمت که یکی از موضوعات با اهمیت در رابطه با مدیریت منابع انسانی و کارآفرینی است، ارتقای انگیزش و بهره‌وری کارکنان و حفظ و صیانت از نیروی انسانی شاغل در سازمان هاست.

شاکرمی افزود: با توجه به رشد پدیده جهانی شدن اقتصاد، توسعه فن‌آوری و دانش و گسترش بخش خدمات، لزوم تغییر بازنگری در نظام طبقه‌بندی مشاغل و تحول در مدیریت منابع انسانی امری ضروری است.

به گفته وی، نظام طبقه‌بندی مشاغل باید متناسب با تحولات فناوریکی و تغییرات روزافزون نظام اقتصادی و روابط کار صنعتی و همچنین نیازهای نوین شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی انعطاف پذیر بوده و منتج به افزایش بهره‌وری نیروی کار و کارگاه شود.

طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون این وزارتخانه با اشاره به اهداف طرح طبقه‌بندی مشاغل، گفت: یکی از اهداف طرح، سرعت بخشیدن و شفافیت است که اجرای صحیح آن باعث افزایش بهره‌وری، ایجاد انگیزه در نیروی کار، ایجاد تعادل در بازارکار، پاسخگویی به نیازهای سیستم جبران خدمت، هم‌افزایی بین کارگر و کارفرما و در نهایت کاهش دعاوی کارگر و کارفرما می‌شود.

شاکرمی آمادگی معاونت روابط کار برای ارتقای بیشتر سطح خدمات رسانی و برگزاری نشست‌های مشترک همفکری و هم اندیشی در خصوص طرح‌ها و مدل‌های جدید ارزش‌یابی مشاغل را اعلام کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها