|
کدخبر: 78793

گلایه مخاطبان گسترش نیوز درباره یارانه معیشتی

در این شرایط سعی می‌کنیم گاهی گزارش مستقلی از کامنت‌ها به صورت رندوم تهیه کرده و منتشر کنیم.

گسترش‌نیوز - در طول هر روز حداقل ۱۰۰ نفر از مخاطبان گسترش‌نیوز در رابطه با بلاتکلیفی از طرح معیشتی گلایه می‌کنند. اگر چه ما به طور مستمر همه این نظرات را در بخش انتهایی اخبار مربوطه منتشر می‌کنیم اما گاهی فکر می‌کنیم که ممکن است دیدگاه یا گلایه این عزیزان درست و دقیق به گوش مسئولان نرسد.

در این شرایط سعی می‌کنیم گاهی گزارش مستقلی از کامنت‌ها به صورت رندوم تهیه کرده و منتشر کنیم. برخی از مخاطبان حرف‌های غیر قابل انتشار می‌زنند! خیلی ها با شوخی و خنده صحبت می‌کنند. اما در این میان هستند افرادی که بد نیست حرفشان شنیده شود:

در همین زمینه کاربری به نام مهدی برای ما نوشت: سلام. من سرپرست خانوار ۴ نفره هستم. ولی ماه قبلی برای من اندازه یک خانوار ۲ نفره واریز کردن. یعنی بجای اینکه ۱۷۳ هزار تومان واریز کنند ۱۰۳ هزارتومان واریز کردند. خواهش می‌کنم پیگیری بفرمایید.

مخاطبی به نام محمد هم اینطور نوشت: س لام چی بگم از عدالت..که خونه دلم من جامانده {اشاره به یارانه معیشتی} نه درآمدی نه خونه و ماشین و حساب بانکی. سامانه دشمنی کرد و هزار بار تلاشم بی‌ثمر بود و شدم جامانده مثل همه نیازمندان در پناه مسولان عادل نما! ما هم خدایی داریم. وقتی نباشیم خودی... معلومه که هستیم بیخودی...

آقای بزرگر هم شکایتش را اینطور بیان کرد: من کارگر رستوران هستم با نهایت ۲میلیون دریافتی بعلاوه اجاره خونه و قسط و خرج خونه چرا به ما تعلق نگرفت؟

و همینطور دوست عزیزی به نام علی این پیام را برای ما گذاشت: سلام من یه کارگرساده ام یه روز کار دارم و ده روز بیکارم. به من معیشتی ندادن.

پیام ناشناسی داشتیم که نوشته بود: کدام طبقه متوسط؟ من کارگر هستم دلار چهارهزار بود دومیلیون می‌گرفتم لنگ بودم! همه چی از برکت آقایون شد چهار برابر! من هنوز میگیرم دو میلیون ودویست با هفده سال سابقه کار! خودمم هم مستاجرم سبد حمایتی هم بهم تعلق نگرفته موندم چیکار کنم.

کاربری که خودش را فرهنگی در حوزه خدمات معرفی کرده به ما پیام داد: سلام! من یه فرهنگی‌ام. اونم کارمند خدماتی. این بسته معیشتی معیشتی برای منم واریز نشد. حقوق منم ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانه واقعا این چجور واریز کردنه؟

منصور هم در بخش نظرات چنین گفت: م ن یک کارگر اجاره نشینم، الان می‌دونم که جزو قشر ثروتمند جامعه بودم خودم خبر نداشتم!

علیرضا از دیگر مخاطبانی است که گفت: از سال ۹۶ بیکارم. یارانه‌ام رو حدود۳ ماه هست که قطع کردن. خدا شاهده از عید تا الان درآمدم ماهی ۱میلیون تومن بیشتر نبوده. پسرم دانشجوست و دخترم محصل. بعد کسانی میشناسم باکلی درآمد یارانه بسته معیشتی اونها واریز شده.

از مخاطبان خانم فردی به نام الهام گفت: سلام خانمی هستم ساکن تهران که سرپرستی سه فرزند را به عهد دارم و مستاجر هستیم. خرج زندگی را از طریق سبزی پاک کردن و ترشی گرفتن و جعبه کادویی تامین می‌کنم. متاسفانه بد سرپرست هستم و همسرم تجدید فراش کرده است.

کاربری با عنوان معلم نیز برای ما نوشته است: من فرهنگی باحقوق ۲میلیون و دو فرزند، حذف شدم این چه عدالتیه؟

فردی با عنوان کاربری «سید» نوشت: من یه بازنشسته ام با ۱۰ روزحقوق. کمک معیشتی برام واریز نشده.

یکی از کاربران که آدرس ایمیل خودشان را هم برای گسترش نیوز گذاشتند، وضعیت خودشان را اینطور توضیح دادند: باسلام من حقوقی که دریافت میکنم سه میلیون هست. از فیش‌ها که سر هر ماه به بانک می‌دهیم معلومه کد دستوری را با موبایل وارد کردم شاید شش بار ولی جوابی برایم نمیاد هر موقع هم تو سایت می‌روم بسته است میشه تکلیف مارو روشن کنید؟

کاربر دیگری با عنوان رویا شکوه نوشت: والله کسایی سبد معیشتی گرفتن که نیازشون نبود ویارانه معیشتی کسانی قطع شد که حتی خانه‌ای برای نشستن ندارن.

محمد باقر هم اینطور پیام داد: حالا می‌خواهید دو ریال از جیب مردم به خودشان بدهید ببین چکار‌ها دارید انجام میدید! اگر جای کشور امارات یا کویت بودید که هر ماه از بدو تولد به مردم پول می‌دهد چکار می‌کردید؟

کاربر محترمی نوشت: وق تی میبینم سرپرست خانوار چهار نفره با درامد چهار میلیون بهش یارانه معیشتی تعلق میگیره و مثل منی که در ماه درامد چهار هزارتومنی نیزن دارم و یارانه بهم تعلق نمی‌گیره ازبی کفایتی مسعولان دولت حالم بهم میخوره!

عزیزی به نام محمود رجایی مقدم هم اینطور اظهارکرد: با سلام و ادب. بنده متولد ۱۳۲۲ هستم خودم مرض پارکینسون و زنم قند و ارتروز با حقوق ۱۰ روز در ماه مستمری می.گیرم. ایا دولت عزیز فکری بحال بنده و امثالهم کرده که از اسم نویسی بموقع جا مانده‌ایم؟

وحید هم برای ما نوشته است: والا من که هیچی به نامم نیست از همون اول یارانمو قطع کردن معیشتی هم ندادن پیام دادن که شما جز افراد پر درامد جامعه هستید خودمم باورم شده من پولدارم.

همینطور رضا گفته است: با سلام من یک نظامی‌ام. مرحله اول برام واریز نشد بد از دو ماه میخان ما جا مانده‌ها مجدد ثبت نام کنیم.یعنی هیچی! خدا کنه درست شه ولی بعید میدونم.

امیر مخاطب دیگری است که گفت: سلام به خدا همش دروغه! میخان {پول} دو ماه رو هاپولی کنن من یک کارمندم مرحله اول واسم واریز نشد.تا بخوان بررسی کنن ۳ماه طول میکشه ومیشه به نفع دولت.ما خیرشو خوردیم و میدونم سر کاریم شب بخیر.

کاربر محترم آقای سید احمد موسوی اینطور نوشت: من بیکار نه یارانه میگیرم نه کمک معیشتی. جزو قشر ضعیف جامعه هستم. صاحب سه دختر که دوتا دوقلو شیر خشک میخورن. هر جا که رفتم ب هر نهادی رسیدم سیستم به روم بسته. اهل خوزستانم یارانه هم از سال ۹۳ تا الان نمی‌گرفتم.

صابر برای ما این پیام را گذاشت: سلام من سی روز اعتراض دادم فقط کد رهگیری آمده! گفتن سی روزه جواب می‌دهند هنوز جواب نیامده.حالا میگن توتلویزیون دوباره اعتراض بده تا سی روز دیگر جواب میدهیم.

علی اکبر هم نوشت: سلام تاکی دروغ؟ تاکی وعده توخالی؟ خجالت هم خوب چیزیه! من یک بازنشسته و جانباز با ۴۵درصد و۸۰ ماه سابقه جبهه همیشه توخانواده ام خجالت میکشم! این چه عدالتیه؟ شمارا بخدا شرم کنید.بس است!

آرزو هم در این رابطه گفت: تروخدا منصف باشید. دقیق باشید. ما نگرفتیم! پدرم بازنشسته هستن حقوق ۱ میلیون و ۶۰۰ میگیرن. به ایشون هم تعلق نگرفته خواهشا دقت کنید.

کاربر بی‌نام دیگری هم کوتاه گفت: البته اگر سایت ثبت نام ارور نده

فردی به نام محمد نوری از مسئولان محترم سوال پرسید: چرا کسی نمیگه به جامانده‌ها دهم دیماه پرداخت میشه یا برای همیشه حذف میشن؟

حمید نوشت: چطور قرار بود انهایی که مشمول میشوند تا اخر اذر پیامک براشون بیاید. اصلا قضیه فرق کرد. اصلا همش بازی هست! من میخواهم بدونم این آقای نوبخت ماهی چند حقوق میگیره که اینقدر با آب وتاب بابت این یارانه معیشتی صحبت می‌کند. اگر ۱۰۰میلیون تومن هم در ماه بدهند باز هم جواب گرونی را نمی‌دهد. آقایون مردم در فشار هستند یک فکری بکنید. به خدا دارید ظلم می‌کنید! به خود بیایید.

یکی از کاربران اینطور گفت: حداقل درآمد ماهانه رو چهار میلیون گذاشتند در صورتی که خیلی از ما حداکثر درآمدمون به دو میلیون نمی‌رسه. اینها همش نقشه هست الان که حداقل درآمد چهارمیلیون انتخاب می‌کنیم باز دوباره می‌آیند چیز دیگری می‌گویند.

فردی به نام محمد حسین گفته است: فعلا که طبقه متوسط از همه بدبختر شده. برای این که طبقه فرودست بهش کمک میشه. ولی طبقه متوسط در درجه اول بیکار شده و در درجه دوم در میان مردم خودش را از تک و تا نمیتونه بندازه بیشتر اذیت میشه.

علی برای ما نوشت: مردم عزیزم خیالتون راحت و آرام که تا ۱۴۰۰ با روحانی باید سوخت و ساخت چون علی برکت الله.

تعداد کامنت ها بسیار زیاد است و قطعا خواندن همه آنها از ابعاد یک گزارش استاندارد خارج می‌شود اما مشت نشانه خروار است؛ آقایان دولتی طرح یارانه معیشتی شما مورد قبول مردم نیست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها