|
کدخبر: 78343

لاستیک خارجی یا داخلی؟ / سردرگمی مشتریان برای خرید تایر

کمبود و افزایش نرخ انواع تایر خودروهای سواری و باری موجب سردرگمی مشتریان برای خرید این محصولات با نرخ و کیفیت مناسب شده است.

گسترش‌نیوز: نوسان نرخ و عرضه انواع تایرخودروهای سواری و باری بی‌کیفیت در حالی به دغدغه مشتریان تبدیل شده است که فعالان صنفی نیز واردات تایرهای بی‌کیفیت را عامل ضربه به تولیدکنندگان داخلی قلمداد می‌کنند. سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران، با اشاره به واردات بی‌رویه تایرهای سنگین رادیال طی یک سال گذشته، گفت: آنقدر تایر سنگین وارد شده که شاید تا مدت‌ها نیازی به واردات نباشد.

مصطفی تنها افزود: واردات بی‌رویه‌ تایرهای سنگین که در ماه‌های گذشته روی داد، انبارها را از تایرهای بی‌کیفیت و ارزان نرخ چینی پر کرد و به گفته فعالان این صنعت، سازمان ملی استاندارد هم نظارت لازم بر واردات ندارد و این امر به تولید داخلی ضربه زد.

او حداکثر نیاز سالانه کشور به تایر سنگین رادیال را یک میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه دانست و افزود: به‌دلیل تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی برای واردات انواع تایر خودروهای سنگین، اکنون برخلاف گذشته که فقط تجار تایر با اشراف به برندها، قیمت‌ و کیفیت تولیدات، قادر به واردات بودند، هر کسی می‌تواند تایر خریده و وارد کند.

lasticjadvalll.jpg

منبع: همشهری

ارسال نظر