|
کدخبر: 77619

تفاوت مبلغ عیدی کارگران در دهه گذشته + ‌جدول

بر اساس قانون تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار، مصوب سال ۱۳۷۰، کلیه کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار، معادل شصت روز آخرین مزد، بعنوان عیدی و پاداش بپردازند.

گسترش‌نیوز: مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نباید از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی بیشتر باشد.

مبنای پرداخت عیدی کارکنان مشمول قانون کار، در صورتی که یکسال کامل در محل کار فعلی خود سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، معادل دو ماه حقوق پایه آنها محاسبه می‌شود.

با توجه به مصوبه شورای‌عالی کار که حداقل دستمزد کارگران را از یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان سال گذشته به یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۱۰۰تومان در سال ۹۸ افزایش داد، برای حداقل عیدی کارگران در سال ۹۸ حدود ۳ میلیون و ۳۳هزار و ۷۶۴ تومان و حداکثر عیدی امسال حدود ۴میلیون و ۵۵۰ هزار و ۶۴۶ تومان در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است که با در نظر گرفتن حداقل پرداخت عیدی کارگران در طی دهه گذشته تفاوت این پرداختی به بیش از ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسیده است.در همین حال، مبلغ عیدی پرداختی در سال ۱۳۸۸ عدد ۵۲۷هزار و ۴۰ تومان و این عدد برای امسال ۳ میلیون و ۳۴ هزار تومان تعیین شده و قابل پرداخت است.

این در حالی است که تفاوت مبلغ حداکثر عیدی پرداختی کارگران در طی یک دهه گذشته عدد ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان را نشان می‌دهد.

eydijadvalll.jpg

حداکثر عیدی کارگران در سال ۱۳۸۸ عدد ۷۹۰ هزار و ۵۶۰ تومان و این عدد در امسال ۴ میلیون و ۵۵۱ هزار تن تعیین شده و قابل پرداخت خواهد بود.

منبع: تامین ۲۴

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها