|
کدخبر: 75805

بازار داغ فضای مجازی و پراید ۵۵ میلیونی

درحالی بازار واقعی خودرو در رکود به سر می‌برد و معامله‌ای نمی‌شود، بازار خودرو در فضای مجازی داغ است و هر روز به بهانه‌های واهی نرخ خودروها را افزایش می‌دهند. در عین حال وزارت صمت هم ظاهراً فقط نظاره می‌کند.

گسترش نیوز- در طول چند ماه اخیر بازار خرید و فروش خودرو با رکود شدید مواجه شد و حتی در برخی مواقع معاملات به صفر رسید، اما در یک ماهه اخیر روند افزایش نرخ ارز و البته نرخ بنزین عاملی شده تا جو روانی در این بازار حاکم شود و نرخ انواع خودروهای داخلی با رشد نرخ روزانه مواجه شود.

peraid89.jpg

بنا بر اظهارات فعالان بازار علیرغم افزایش قیمت‌، خریداری در بازار نیست؛ البته در فضای مجازی رونق معاملات خودرو آنهم به صورت کاذب برای افزایش بیشتر قیمت‌ها داغ است. طی روز جاری افزایش نرخ دلار باعث شده تا در سطح بازار صحبت از فروش پراید آنهم با نرخ ۵۵ تا ۵۶ میلیون تومان مطرح شود. این در حالی است که فروشندگان بازار می‌گویند، "ما خریداری نداریم و اصلاً در چند روز اخیر معامله‌ای انجام نداده‌ایم اما سر و صدای اصلی در فضای مجازی است به نحوی که با تبلیغات آنها نرخ انواع خودروهای داخلی روند صعودی به خود گرفته است." البته عامل اصلی بهم ریختگی قیمت‌ها در بازار خودرو را باید نبود نظارت در اعلام سلیقه‌ای قیمت‌ها دانست به نحوی که خبری از مدیریت وزارت صنعت برای ساماندهی بازار خودرو نیست و فقط شرکت‌های خودروساز به صورت دستوری اقدام به فروش اعتباری و فوری محصولات خود آنهم به عنوان مسکنی برای مدیریت قیمت‌ها در بازار می‌کنند اما این اقدام هنوز نتوانسته تأثیری در کاهش قیمت‌ها در بازار داشته باشد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها