|
کدخبر: 75804

سود ۱۰ میلیون دلاری قاچاق بنزین در روز!

روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان «کدام از رده خارج است کارت سوخت یا مدیریت خسارت‌بار؟! » از رونق بی‌سابقه بازار قاچاق بنزین و سود ۱۰ میلیون دلاری قاچاق بنزین در روز در پی حذف سهمیه بندی و بی‌تاثیر شدن کارت سوخت نوشت.

گسترش نیوز- کیهان با رد ادعای وزیر نفت درخصوص ناتوانی کارت سوخت در کنترل مصرف بنزین نوشت: حذف سهمیه بندی و بی‌تاثیر شدن کارت سوخت منجر به قاچاق گسترده سوخت شد. متاسفانه دولت نیز هر سال به بهانه‌هایی -علیرغم تکلیف قانونی- نرخ بنزین را به طور پلکانی افزایش نداد تا این تصور به وجود بیاید که بنزین ارزان به میزان نامحدودی در کشور وجود دارد؛ موضوعی که قاچاق را به یک کسب و کار پررونق تبدیل کرد.

benzin.jpeg

در این باره، روزنامه دولتی ایران در یکم آبان ۱۳۹۷ نوشت: «علی مؤیدی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نوزدهم مهر ماه امسال اعلام کرده که در مدت سه ماهه تابستان امسال، بیش از یک میلیارد لیتر بنزین به صورت قاچاق از کشور خارج شده که می‌توان گفت قاچاقچیان روزانه بیش از ۱۱ میلیون لیتر بنزین را به خارج از کشور قاچاق کرده‌اند.» ارگان رسمی دولت در ادامه گزارش خود از سود عجیب قاچاقچیان پرده برداشت و اعلام کرد: «اخیراً پایگاه اطلاع‌رسانی دولت با بررسی آمار به‌دست آمده در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش کرد که در هر دقیقه قاچاقچیان سوخت ۲۷۷ میلیون تومان سود می‌برند. سودی که در اصل از جیب مردم ایران است، نه دولت.» سود ۱۰ میلیون دلاری قاچاق بنزین در روز! پیش از آن هم، همین روزنامه دولتی در ۱۶ مهر ۱۳۹۷ از تبعات فساد به وجود آمده در دوره بیژن زنگنه، از قول علی شمس اردکانی رئیس‌کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران نوشته بود: «دولت درحال‌حاضر به هر لیتر بنزین بیش از ۵۰۰۰ تومان و به هر لیتر نفت گاز نزدیک به ۵۵۰۰ تومان یارانه می‌دهد.» وی با ارائه آمار قابل توجه و البته حیرت آور از سود حاصل از قاچاق بنزین برای قاچاقچیان گفته بود: «سود این یارانه به جیب پولداران و قاچاقچیان می‌رود. برآورد می‌شود که روزانه ۱۵ میلیون دلار قاچاق انواع سوخت رقم می‌خورد و نزدیک به ۱۰ میلیون دلار سود از این مسیر نصیب قاچاقچیان می‌شود.»

منبع: روزنامه کیهان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها