|
کدخبر: 75110

واردات تخم مرغ در راه است

یوسف خانی نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار را اعلام کرد.

گسترش نیوز - مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۳۵۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان و خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

TOKHMORGH.jpg

به گفته وی نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان و ران مرغ بدون کمر برابر با ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

او با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افرود: قیمت هر کیلو سینه با کتف ۲۵ هزار تومان، سینه بدون کتف ۲۶ هزار تومان و فیله مرغ ۲۸ هزار تومان است.

یوسف خانی ازدیاد عرضه در برابر کاهش شدید تقاضا را دلیل اصلی ثبات بازار دانست و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت در روز‌های آتی نوسان چندانی نداشته باشد، اما ظرف یک ماه آینده به سبب افزایش قیمت جوجه یک روزه و کاهش تولید بازار با نوسانات چشمگیری رو برو خواهد شد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت کنونی هر قطعه جوجه یک روزه را ۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به قیمت بالای جوجه یک روزه بسیاری از مرغداران از جوجه ریزی امتناع کردند که همین امر موجب شده تا ظرف یک ماه آینده به دلیل افزایش قیمت تمام شده، نرخ مرغ با نوساناتی در بازار روبرو شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر مرغداران از ناحیه فروش مرغ متحمل زیان نیستند، اما در یک ماه آتی به سبب آنکه جوجه را با نرخ بالایی خریداری کردند از این رو به سبب کاهش تولید و عرضه قیمت افزایش خواهد یافت، اما به طور کلی تا پایان این ماه تغییر خاصی در وضعیت بازار نداریم.

او درباره اینکه آیا اظهارات مرغداران مبنی بر زیان ۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در فروش هر کیلو مرغ را تایید می‌کنید، بیان کرد: در حال حاضر مرغداران زیانی متحمل نمی‌شوند و اظهارات آن‌ها مبنی بر زیان ۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در فروش هر کیلو مرغ صحت ندارد. عرضه تخم مرغ بالاتر از نرخ مصوب

یوسف خانی درباره آخرین وضعیت بازار تخم مرغ افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ ۱۰ هزار تومان معادل شانه‌ای ۲۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود در حالی که قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ ۸ هزار و ۹۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره آینده بازار تخم مرغ گفت: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که افزایش قیمتی در بازار نداشته باشیم و امیدواریم واردات به صورت محدود انجام شود تا قیمت تخم مرغ در بازار کاهش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر